A kezdőlapod 10+1 kihagyhatatlan eleme

Töltsd le a checklistet és használd a kezdőlapod (újra)tervezésénél!

Azt már biztosan tudod, hogy az online hirdetéseidből érkező látogatókat egy speciális landoló (landing) oldalra kell terelned. Azonban ettől még a céges weboldalad kezdőlapjának szerepe nagyon is fontos. Ez a vállalkozásod online “borítója”, a weboldalad arca.

Biztos lehetsz benne, hogy ha látom a terméked, szolgáltatásod egy hirdetését, akkor mielőtt rákattintok megnézem a honlapod. Szakmai ártalom.

Még ha nem is mindenki cselekszik így, egy-egy hirdetési kampány során megfigyelhető, hogy nem csak a sales oldalak látogatottsága nő meg, hanem a főoldalé is.

Ezért összeszedtem neked azt a 12 elemet, amit mindenképp érdemes elhelyezned a kezdőlapon.

1. Címsor

Egy átlagos látogató 3-5 másodpercet szán arra, hogy megértse, mit kínál neki a weboldalad. Ennyi időd van arra, hogy egy tiszta és érthető üzenetet átadj.

Ezért a címsorod legyen egyszerű és lényegretörő. Értsem meg egyből, hogy mit kínálsz, miért érdemes továbbgörgetnem.

címsor
Egyértelmű, hogy mivel foglalkoznak: marketing szövegírás.

2. Alcímsor

Ezzel rövid magyarázatot adsz a címsorra és arra, hogy mivel is foglalkozol, miben tudsz segíteni a leendő ügyfelednek.

Fontos, hogy ne rólad szóljon, hanem a potenciális jelöltedről. A legjobb, ha rá tudsz tapintani a célközönséged leginkább égető fájdalompontjára.

alcímsor
A címsor és a gomb közötti szöveget nézd!

3. A CTA

Call To Action – azaz cselekvésre felhívó elem, jellemzően egy szép nagy gomb.

Ezzel érheted el az első mikro-elköteleződést. Aki kattint, az már egy kicsit beljebb van, őt érdekli annyira a bizniszed, hogy megnyomjon egy gombot.

Fontos, hogy itt is egyértelmű legyen az üzenet és tudjam, mi történik, ha kattintok.

CTA - Call to Action
Tudom, hova kell kattintani és azt is, hogy mi fog történni.

4. Hero image

Még mindig a hajtás feletti részen vagyunk, tehát még nem görgettünk semennyit a weboldalon.

Bár sokszor hallhatod / olvashatod tőlem, hogy “content first”, azaz a tartalom az első, de az emberi agy könnyebben felfogja amit olvas, ha azt a képi megjelenés is támogatja.

Ezért fontos, hogy az első 3 elem mellett egy olyan fotó, grafika is legyen ezen a részen, ami asszociál a szövegre. (És ha lehet, kerüld a stock képeket.)

hero image
Csomagot akarok feladni? A címsor szerint igen, a gomb szerint igen, a kép szerint is.

5. Előnyök

Azt már tudja a látogató, hogy mit adsz neki és az milyen problémájára jelent megoldást. Kezdjük el felvázolni neki most azt, hogy miért téged válasszon!

Mutasd be röviden, 1-1 szókapcsolattal a terméked, szolgáltatásod előnyeit! Figyelj rá, hogy ne tulajdonságokat vázolj, hanem valódi előnyöket.

Például: az, hogy ha készítünk neked egy weboldalt, ami reszponzív (tehát minden eszközön é kijelzőméreten jól jelenik meg) egy TULAJDONSÁG. De az, hogy nem veszítesz el potenciális ügyfeleket amiatt, hogy nem jól jelenik meg az oldalad, egy termékELŐNY.

termékelőnyök
Három tulajdonság, előnyként kommunikálva.

6. Bizonyíték, megerősítés

Az angol neve sokkal beszédesebb – social proof. De hívhatjuk ügyfélvéleménynek is.

Ugye te is sokkal szívesebben mész ahhoz a könyvelőhöz, akit egy sikeres vállalkozó barátod ajánl? A social proof bizalmat épít, ezért kihagyhatatlan elem.

A legjobb, ha a céges Facebook oldaladról vagy a Google értékelésekből fotózod ki és azt illeszted az oldalba. Így sokkal hitelesebb.

social proof
Ha nem vagy benne biztos, hogy Békési Brigi WOW Hatás c. könyvét érdemes elolvasni, akkor majd segít a döntésben a közel 100 FB értékelés és vélemény.

7. Menü

A menü legyen fent, a logó legyen kattintható és vigyen a kezdőlapra. És mindig tudjam, hogy éppen hol járok. Pont.

Igen, nekem is tetszenek az extravagáns, megszokottól eltérő navigációs kialakítások – a saját blogomon van is ilyen. De ez biznisz, itt azt akarjuk, hogy a weboldal pénzt termeljen.

Ha webáruházad van, vagy az oldalstruktúra indokoltan sok elemből áll és szerteágazó, akkor pedig használj mega menüt. A több lépéses, hieararchikus menük felejtősek. Ha WordPress oldalad van, akkor itt találsz tuti útmutatót hozzá.

(Természetesen az értékesítési tölcséred oldalairól (optin, landing oldalak) és a hirdetések landing oldaláról tüntesd el a menüsávot, ott viszont ennek nincs helye.)

mega menü
A pirossal keretezett rész egy megamenü. Rengeteg tartalom fér itt el, profi megoldás a sok menüelem megjelenítésére.

8. Lead magnet

Nem, nem csali. A csalinak van egy pejoratív értelmezése, ami abszolút nem állja meg a helyét egy jó magnetre (mágnesre). A HubSpot egyenesen “Content Offer”-nek, azaz tartalomajánlatnak hívja.

Ajánl fel egy értékes tartalmat a látogatódnak: egy e-book, egy kalkulátor, egy e-mail sorozat. bármi olyat, ami hasznos a célközönségednek és akár pénzért is adhatnád. De te csak az e-mail címét kérd érte cserébe.

Teheted ezt egy (nem zavaró) pop-up formájában, vagy egyszerűen a tartalomba ágyazva és megfelelően kiemelve.

lead magnet
A lead magnet lehet pl. 3 izgalmas cikk is, amivel a chatbotod listájára íratod fel a látogatót.

9. Tulajdonságok

Volt már szó az előnyökről, most jöhetnek a tulajdonságok. Szedd össze azokat a technikai részleteket, amelyek alátámasztják, hogy nem csak a levegőbe beszéltél eddig.

Megmutattad, hogy milyen hatással lesz a vevő életére ha meleltted dönt, most mutasd meg, hogy milyen eszközökkel éritek el ezt a hatást.

Itt lehetsz már sokkal szakmaibb, mint eddig, de a zsargonokat itt se vidd túlzásba. Sőt, használhatod ezt a részt úgy, mint egy infoközpont! A jó weboldal egyszerre ad el és edukál.

tulajdonságok
Ha szoftver értékesítesz, akkor itt az ideje a funkciók felsorolásának.

10. Tudástár

Olyan hasznos tartalmak gyűjteménye, amelyek:

  • segítséget nyújtanak az ügyfeleidnek,
  • edukálják a piacod,
  • építik a szakértői státuszod.

Mire gondolok pontosan? Blog, esettanulmányok, hasznos (saját gyártású) letölthető anyagok gyűjteménye.

Ez egy nehéz feladatnak tűnhet, de pont ezért nem hagyhatod ki. Ha konzisztensen, rendszeresen fejlesztesz ilyen tartalmakat, piacvezetővé léphet elő a vállalkozásod.

A kedvenc sztorim az USA-beli “River Pools and Spas” sikertörténete. A 2009-es válság őket is padlóra küldte, amiből úgy álltak fel és lettek a paic meghatározó szereplői, hogy egy blog oldalon elkezdték írásba szedni a vevőik leggyakoribb kérdéseikre a válaszokat.

Így kialakult egy olyan tudástár, ami szó szerint vonzotta az embereket az oldalukra, rengeteg új lead-et (ügyfél-jelöltet) generálva ezzel.

tudástár
Learning Hub – azaz oktatóközpont. Nem kispályáznak!

+1 CTA az értékesítési oldalra

Nem feltétlenül különálló elem, lehet ez a fő CTA-d funkciója is, de én nem hagynám ki ezt a ziccert.

Ahelyett, hogy a szolgáltatásid leírását tennéd ki az oldaladra, inkább egyből irányítsd az érdeklődőt a sales oldalra!

Persze ehhez az is kell, hogy ezek jól megírt, profi értékesítési oldalak legyenek. Viszont ha már valaki kíváncsi annyira az egyik ajánlatodra, hogy kattintson, akkor tegyünk meg mindent azért, hogy belőle ügyfél legyen.

Összegzés

Ha olvastál már valaha értékesítési oldalakról, sales funnelekről akkor láthatod, hogy a kezdőlap elemei nagyrészt a sales oldalak elemeiből állnak.

Meg kell értened, hogy vége annak a kornak, amikor egy sima céges weboldal elég ahhoz, hogy célba érj. Ha már sikerült látogatót szerezned az oldaladnak, akkor érdemes őt kontrolláltan, egy kidolgozott stratégia mentén végigvezetni a vásárlói folyamaton.

Ha jól csinálod a dolgod és ő valóban potenciális jelölt, akkor a végén lesz egy szuper ügyfeled: aki nem alkudozik és nem kérdőjelezi meg a szakmaiságod, mert a weboldalad már meggyőzte őt arról, hogy téged akar.

Töltsd le a checklistet és használd a kezdőlapod (újra)tervezésénél!

Hasznos volt? Ne felejtsd el megosztani!

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Share on email
Share on print