Biznisz Sztorik
Hennel Mariann

Röviden kérlek mutasd be a projekted – mit értékesítesz, kiknek, milyen árkategóriában?

Mariann: Portré fotózás: üzleti, női portré, kismama és babák jellemzően a szolgáltatás, amit értékesítek.

Árkategória: általánosan közép, bizonyos szolgáltatásokat illetően közép felső kategóriában.

Miért pont online értékesítés?

Mariann: A fotózás egy vizuális műfaj. Sokkal nagyobb tömegekhez juttatható el így online a szolgáltatásom, mint offline módszerekkel.

Mi volt a cél a fejlesztéssel? Jöhetnek konkrét számok, bevételek, bármi, amit célul tűztél ki, mielőtt megbíztál minket.

Mariann: Az első weboldalam 100e Ft-ba került. Egyáltalán nem volt tapasztalatom azzal kapcsolatban, hogy kell kinézni egy honlap készítési folyamatnak. A webfejlesztő, aki csinálta az oldalt tőlem várta a teljes webdesign tervet, mindent. Ő csak végrehajtó szerepben „tetszelgett” és nagyon sok ötletre azt modnta, hogy nem lehet megvalósítani.

Amire aztán egy informatikus családtag mindig elmondta, hogy de megvalósítható az ötlet. Ezért az a fél év, mire elkészült az oldal egy folyamatos küzdés volt. Amennyi időm és energiám elment az egésszel, hogy a honlap ára inkább a többszöre volt eszmei értékben, ugyanis ezt az időt és energiát a vállalkozásom építésétől vette el.

Ahogy az idő haladt egyre kevésbé voltam megelégedve a webfejlesztővel. Minden kérés nyögvenyelősen ment, mindig pont akkor volt szabadságon, amikor szerettem volna valamilyen fejlesztést, módosítást kérni az oldalamon. Nagyon rossz volt a kommunikáció, és bevallom a WP DIVI sablont is utáltam.. Egy blogbejegyzés megírása, formázása számomra órákat vett igénybe.

Ahogy kezdtem magam egyre jobban kiképezni online marketinggel és SEO-val kapcsolatban rájöttem, hogy az oldalamat a fejlesztő nem kötötte össze Google Analytics-el, Google Search Console-al. Ezeket mind én csináltam meg utólag.

Aztán egyik este az egész weboldalam lehalt. A webfejlesztőm szokás szerint szabadságon volt. A probléma megoldása kimerült abban nála, hogy átküldött egy angol nyelvű dokumentumot, amiből oldjam meg a problémámat. Természetesen a dokumentumban nem volt megoldás, és ez volt az a pont, hogy kerestem az egyik Facebook csoportban valakit, aki tud segíteni.

Rudi volt az aki, elsőként jelentkezett és nagyok segítőkésznek bizonyult, ezért úgy döntöttem, hogy meg is van az új webfejlesztő, akivel szeretnék együtt dolgozni. A régit azóta sem érdekli, hogy mi lett az oldalammal, pedig már eltelt lassan egy év.

Egy ideje már gondolkoztam az oldal ástruktúrálásán, ezért miután Rudi megoldotta a problémámat, elkezdtünk beszélgetni, hogyan lehetne megcsinálni az egész oldal átfazonírozását. Nagyon pozitív volt a kommunikáció, és a transzparencia. Mindig mindenről tudtam, mi hol tart, ha hülye kérdésem volt, arra is nagyon türelmesen és kimerítően válaszolt.

Ami miatt az oldal teljes átalakítását akartam az a SEO beállítása volt. Nagyon telített a piac, amiben mozgok és a keresőszavaim (újszülött fotózás, kismama fotózás, női portré stb.) is 100+-os helyezést hoztak az oldalamra.

Mennyit költöttél a webes fejlesztésre? Nem csak a mi díjunk, hanem minden járulékos költség, ami ezzel összefügg.

Mariann: Megbíztam egy SEO-val foglalkozó céget, hogy hozzák fel az oldalamat a főbb keresőszavaimra, de pl. kismama fotózásnál sehová nem mozdult a helyezés. Hiába írtam blogbejegyzéseket, és fizettem havi kb. átlagban 20-25e Ft-ot, nem történt semmi.

Miután újrastruktúráltuk és élesbe raktuk a weboldalamat, már az első hónapban az oldalam helyezése Google a főbb keresőszavaimra szignifikáns változást mutattak anélkül, hogy a SEO cég bármit is csinált volna. Így bontottam a szerződést, és annyival, hogy írok rendszeresen blogbejegyzéseket, a fotóim alt tagjai normálisan be vannak állítva, és az oldal felépítésében, gyorsaságában stb. is inkább megfelel a keresőmotorok „elvárásainak” 10 hónap alatt az új weboldalam ára, ami 250.000 Ft volt, behozta azt, amit amúgy előtte fizettem a SEO-s cégnek.

A főbb keresőszavaimmal vagy első oldalon vagyok, vagy az első 15-ben benne volt a weboldalam fél év után, anélkül, hogy egy Ft-ot is fizetnék érte. A heti statisztikákat figyelve folyamatos fejlődést mutatnak.

Miután elkészült a fejlesztés, hogyan álltál neki az értékesítésnek? Volt marketingterved? Ha igen, vázlatosan be is mutathatod!

Mariann: Vannak a folyamatosan elérhető szolgáltatásaim, és vannak a szezonális, alkalomszerű értékesítéseim, amelyek ünneptől és évszaktől függnek. (karácsony, jó idő-szabadtéri fotózás stb.). 2018 nyarán készült el az új honlapom. Az év hátralévő részében az volt a terv, hogy nem csinálok alkalomhoz kötődő fotózásokat, inkább azokra a fotózásokra fókuszálok, amelyeket inkább szeretnék csinálni pl. kismama fotózás, üzleti fotózás stb.

2019-re készítettem marketing tervet, mikor milyen szezonális, rövid ideig elérhető fotózással egészíteném ki a szolgáltatásaim választékát, de ez év közben is alakul-változik attól függően, milyen igényeket látok felmerülni a potenciális megrendelőim részéről.

Mennyi ideig tartott az első kamányod és mennyit költöttél rá?

Mariann: Csak FB hirdetéseim vannak. Mivel egyszemélyes kisvállalkozás vagyok nem költök rá sokat havonta. De ha mondjuk x-et költök, akkor 8-9x jön be aztán bevételként a hirdetés hatására.

Google Adwordsöt nem használok, mivel organikusan is jönnek Google keresésből ügyfelek.

Eredmények? Bruttó bevétel/profit? Megtérült már a fejlesztés? Ha nem, akkor mikorra várod a megtérülést, mi a reális?

Mariann: Forgalom tekintetében annyit tudok írni, hogy még a vállalkozásom növekedési pályán van, de a tavalyi bevételemet idén 4 hónap alatt hoztam.

Tanulságok? Mi az, amit másképp csinálnál?

Mariann: Igaz a mondás, hogy „olcsó húsnak híg a leve”. Hogy egy kicsit közhelyes is legyek;) Az olcsó később sokkal „drágább lehet.

Jobban körbenéztem volna a piacon a webfejlesztőket illetően és nem egy ismerőst bíztam volna meg, akit csak privátban ismertem, de azt, hogyan végzi a munkáját és hogyan áll hozzá, sajnos nem.

Nagyon fontos az, mennyire edukálja a közönségét, a célpiacát és a meglévő ügyfeleit a webfejlesztő. Mennyire átláthatóak a költségek, és a kommunikáció.

Bármi egyéb, amit fontosnak tartasz?

Mariann: Az Onlinebiznisz.hu-t csak ajánlani tudom mindenkinek. Azóta is nincs olyan kérdés, amire ne kapnék választ, vagy segítséget.

A WP Elementort imádom, amivel Rudiék felépítették az oldalamat. Egy blogbejegyzést sem órákig tart megformázni, hanem kb. 15 perc☺

Mariann fotós oldalát IDE KATTINTVA tudjátok megnézni.

Hasznos volt? Ne felejtsd el megosztani!

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Share on email
Share on print