Biznisz-sztorik
Fa Kinga

Kérdés: Röviden mutasd be a projekted – mit értékesítesz, kiknek, milyen árkategóriában?

Kinga: Egy könyvet értékesítek, többnyire nőknek, családanyáknak, háziasszonyoknak. A könyv a konyhapénz beosztásáról szól, konkrétan azt mutatja meg, hogy egy nyaralás árát miként lehet összespórolni fájdalommentesen, egy kis odafigyeléssel.

A könyv ára itt kedvezményekkel alacsony, 1700 Ft körül alakul szállítással. Mivel ez az értékesítési tölcsérem belépő terméke, ezért önköltségi áron adom oda azoknak az érdeklődőknek, akik bátran és gyorsan belevágnak a konyhapénz-virtuóz módszer megismerésébe

Kérdés:Miért pont online értékesítésben gondolkodtál?

Kinga: Egy családi élethelyzetből adódik: amikor a párom meghalt, otthonról akartam dolgozni, hogy szabadabban, a gyerekeimmel több időt töltve élhessek.

Alapvetően online termékeim vannak, de szükségét éreztem egy fizikai belépőterméknek is – ez lett a könyv.

E-bookban nem gondolkoztam, mert már korábban is tapasztaltam, hogy a letölthető, fizetős termékeimet nagyon könyvem könnyen tovább adják, bár ez nem legális.

Kérdés: Mi volt a célod a fejlesztéssel?

Kinga: Egy ingyenes lead magnettel (letölthető menütervezők) elég komoly e-mail listát építettem és ezzel a fejlesztéssel szerettem volna elindítani az első fizetős termék felé a feliratkozókat.

Tehát maga a fejlesztés a tölcsér második lépésének, a könyveladásnak az értékesítési eszköze.

A célom az volt, hogy legyen egy olyan működő rendszer, ami automatizálz és technikailag biztos alapja lesz a további marketingkampányoknak.

2018-ban már eladtam a könyből 1200-1300 db-ot, a cél az, hogy 2019-ben újabb 1000 darabot tudjak eladni – immár a sales funnel segítségével.

Kérdés: Mennyit költöttél a teljes webes fejlesztésre?

Kinga: A kártyás fizetéshez le kellett szerződnöm az OTP SimplePay-jel, ez volt mindennel együtt kb. 70.000 Ft.

Az e-mail marketing automatizációt és az ecommerce folyamatokat a SalesAutopilot rendszerébe kötöttük be (automata fizetés, számlázás, letölthető anyagok, levelek, később majd szegmentálás). Ennek az éves díja 190.000 Ft körül volt.

Ezen kívül fizettem még a grafikusomnak pár kisebb munkáért és nektek a funnel felépítéséért és az integrációk elvégzéséért.

Összesen valahol 400-430 ezer forint között volt a teljes kivitelezési költség, ami a fentieket magában foglalja.

Kérdés: Miután elkészült a fejlesztés, hogyan álltál neki az értékesítésnek? Volt marketingterved?

Kinga: Eredetileg igen. December 6-án volt a születésnapom és erre építve akartam felhúzni egy Karácsonyig tartó e-mail kampányt. Azonban ez nem valósult meg, mert megcsúsztatok a fejlesztéssel és nem készült el időre a funnel.

Így végül egyetlen levelet küldtem ki, december 24-én.

Kérdés: Nem a legszerencsésebb időzítés. Milyen eredményeket hozott ez a sales levél?

Kinga: 6777 embernek küldtem ki a levelet. Ez az a lista, amit a fent említett lead magnettel építettem, 6 hónap alatt.

A megnyitási arányok – az időzítés miatt – sokkal rosszabbak voltak, mint ami jellemző a listámra. Kb. 23% nyitotta meg és 9% kattintott a landing oldal linkjére.

(Szerk.: Figyeld a dátumot! Ez egy olyan nap, amikor nekem például eszembe sem jutna online, e-mailből, könyvet vásárolni.)

Az első napon 61 vásárlás történt, tehát a teljes listát tekintve, közel 1%-os tranzakció volt. Január 1-ig további 220 megrendelés jött úgy, hogy semmilyen e-mail nem ment már ki az ünnepek között.

A teljes bevétel ez alatt az egy hét alatt 383.000 Ft volt, a profit 100.000 Ft körül alakult, az upsellnek köszönhetően.

Tavasszal indítottam egy újabb kampányt azoknak, akik nem nyitották meg a karácsonyi levelet és akik azóta új feliratkozók lettek. Nagyságrendileg ugyanennyi email címre ment ki és hasonló bevételt hozott.

A két e-mail kampány bevétele eddig 748.000 Ft. És ez csak a könyv és annak upsell termékei, tehát a funnel belépő terméke.

Hirdetési költség nem volt.

Kérdés: Tanulságok? Mi az, amit másképp csinálnál?

Kinga: Több időt és energiát kell szánnom, szánnunk arra, hogy kiaknázzuk a rendszer és a lista lehetőségeit. Profi szegmentálással, részletesen kidolgozott – és nem 1 leveles – kampánnyal ebből sokkal többet lehet kihozni.

Kinga könyvének értékesítési oldalát IDE KATTINTVA tudod megnézni.

Hasznos volt? Ne felejtsd el megosztani!

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Share on email
Share on print