Biznisz sztorik – Fa Kinga

Fa Kinga, a Konyhapénzből nyaralás c. könyv szerzője és a modernsuli.hu alapítója mesél az első közös projektünkről.
Biznisz sztorik - Fa Kinga

Kérdés: Röviden mutasd be a projekted – mit értékesítesz, kiknek, milyen árkategóriában?

Kinga: Egy könyvet értékesítek, többnyire nőknek, családanyáknak, háziasszonyoknak. A könyv a konyhapénz beosztásáról szól, konkrétan azt mutatja meg, hogy egy nyaralás árát miként lehet összespórolni fájdalommentesen, egy kis odafigyeléssel.

A könyv ára itt kedvezményekkel alacsony, 1700 Ft körül alakul szállítással. Mivel ez az értékesítési tölcsérem belépő terméke, ezért önköltségi áron adom oda azoknak az érdeklődőknek, akik bátran és gyorsan belevágnak a konyhapénz-virtuóz módszer megismerésébe

Kérdés:Miért pont online értékesítésben gondolkodtál?

Kinga: Egy családi élethelyzetből adódik: amikor a párom meghalt, otthonról akartam dolgozni, hogy szabadabban, a gyerekeimmel több időt töltve élhessek.

Alapvetően online termékeim vannak, de szükségét éreztem egy fizikai belépőterméknek is – ez lett a könyv.

E-bookban nem gondolkoztam, mert már korábban is tapasztaltam, hogy a letölthető, fizetős termékeimet nagyon könyvem könnyen tovább adják, bár ez nem legális.

Kérdés: Mi volt a célod a fejlesztéssel?

Kinga: Egy ingyenes lead magnettel (letölthető menütervezők) elég komoly e-mail listát építettem és ezzel a fejlesztéssel szerettem volna elindítani az első fizetős termék felé a feliratkozókat.

Tehát maga a fejlesztés a tölcsér második lépésének, a könyveladásnak az értékesítési eszköze.

A célom az volt, hogy legyen egy olyan működő rendszer, ami automatizálz és technikailag biztos alapja lesz a további marketingkampányoknak.

2018-ban már eladtam a könyből 1200-1300 db-ot, a cél az, hogy 2019-ben újabb 1000 darabot tudjak eladni – immár a sales funnel segítségével.

Kérdés: Mennyit költöttél a teljes webes fejlesztésre?

Kinga: A kártyás fizetéshez le kellett szerződnöm az OTP SimplePay-jel, ez volt mindennel együtt kb. 70.000 Ft.

Az e-mail marketing automatizációt és az ecommerce folyamatokat a SalesAutopilot rendszerébe kötöttük be (automata fizetés, számlázás, letölthető anyagok, levelek, később majd szegmentálás). Ennek az éves díja 190.000 Ft körül volt.

Ezen kívül fizettem még a grafikusomnak pár kisebb munkáért és nektek a funnel felépítéséért és az integrációk elvégzéséért.

Összesen valahol 400-430 ezer forint között volt a teljes kivitelezési költség, ami a fentieket magában foglalja.

Kérdés: Miután elkészült a fejlesztés, hogyan álltál neki az értékesítésnek? Volt marketingterved?

Kinga: Eredetileg igen. December 6-án volt a születésnapom és erre építve akartam felhúzni egy Karácsonyig tartó e-mail kampányt. Azonban ez nem valósult meg, mert megcsúsztatok a fejlesztéssel és nem készült el időre a funnel.

Így végül egyetlen levelet küldtem ki, december 24-én.

Kérdés: Nem a legszerencsésebb időzítés. Milyen eredményeket hozott ez a sales levél?

Kinga: 6777 embernek küldtem ki a levelet. Ez az a lista, amit a fent említett lead magnettel építettem, 6 hónap alatt.

A megnyitási arányok – az időzítés miatt – sokkal rosszabbak voltak, mint ami jellemző a listámra. Kb. 23% nyitotta meg és 9% kattintott a landing oldal linkjére.

(Szerk.: Figyeld a dátumot! Ez egy olyan nap, amikor nekem például eszembe sem jutna online, e-mailből, könyvet vásárolni.)

Az első napon 61 vásárlás történt, tehát a teljes listát tekintve, közel 1%-os tranzakció volt. Január 1-ig további 220 megrendelés jött úgy, hogy semmilyen e-mail nem ment már ki az ünnepek között.

A teljes bevétel ez alatt az egy hét alatt 383.000 Ft volt, a profit 100.000 Ft körül alakult, az upsellnek köszönhetően.

Tavasszal indítottam egy újabb kampányt azoknak, akik nem nyitották meg a karácsonyi levelet és akik azóta új feliratkozók lettek. Nagyságrendileg ugyanennyi email címre ment ki és hasonló bevételt hozott.

A két e-mail kampány bevétele eddig 748.000 Ft. És ez csak a könyv és annak upsell termékei, tehát a funnel belépő terméke.

Hirdetési költség nem volt.

Kérdés: Tanulságok? Mi az, amit másképp csinálnál?

Kinga: Több időt és energiát kell szánnom, szánnunk arra, hogy kiaknázzuk a rendszer és a lista lehetőségeit. Profi szegmentálással, részletesen kidolgozott – és nem 1 leveles – kampánnyal ebből sokkal többet lehet kihozni.

Kinga könyvének értékesítési oldalát IDE KATTINTVA tudod megnézni.

Megosztás:

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Share on email

Weboldal tervező checklist

Szeretnél a honlapoddal új ügyfeleket, vásárlókat szerezni, ezért összeszedtem neked egy listába az ehhez szükséges legfontosabb elemeket. Ha ez alapján építed fel az oldalad, azzal több bevételt tudsz elérni.