Milyen szöveget írjak a céges weboldalamra?

Amikor ajánlatot adunk egy ügyféljelöltnek kivitelezésre, akkor a kalkulált ár tetemes részét képezi a weboldal szövegezésének elkészítése. Olyannyira tetemes részét, hogy rendszeresen elhangzik a kérdés:

“Miért nem jó ha én írom meg a honlap szövegét?”

A rövid válasz: mert nem vagy szövegíró. No para, nem tudjuk le ennyivel bejegyzést, segítek neked kicsit jobban képbe kerülni.

Milyen szövegre van szükséged?

Alapvetően 3 féle szöveget kell elkészíttetned, ha komolyan gondolod az online ügyfélszerzést:

  1. weboldal szövegezését,
  2. sales oldal(ak) szövegezését,
  3. hirdetések szövegét.


A weboldal szövege elég egyértelmű: a kezdőlap elemein át az összes aloldal, szolgáltatás- és termékleírások, bemutatkozó oldal, stb. szövegét takarja.

Mennyire egyszerű feladat ez? Nem vagyok szövegíró, de nagyon sok webszöveget olvastam már (meg a suliban mindig ötöst kaptam fogalmazásra. Mégis, a pár soros bemutatkozó oldalunkat több, mint 4 órán (!) keresztül írtam.

4 óra, pedig alig több, mint 300 szó!

A sales oldalak szövegezése már keményebb dió. Sales oldalnak hívjuk azokat az aloldalakat a honlapodon, melyeknek célja, hogy valamilyen konverzió történjen – időpontfoglalás, ajánlatkérés, vásárlás.

So, this is where the magic happens.

Egy sales szöveg olyan, mint a valaha volt legjobb üzleti tárgyalásod, csak leírva. Nehezítő körülmény, hogy nem ül veled szemben az, aki olvasni fogja. Nincs metakommunikáció, nem tudsz következtetni a környezetéből, teljesen vakon próbálsz neki érvelni.

Ezért nagyon fontos, hogy az a szöveg profin legyen megírva. Ezen múlik, hogy lesz-e bevételed. IGEN, EZEN!

Lehet akármilyen modern weboldalad a legfullosabb marketingszoftverekkel felvértezve, ha nincs jó szöveged, esélytelen vagy.

És fordítva is igaz. Egy jól megírt értékesítési szöveg fekete betűvel, fehér alapon is működhet.

És akkor ott vannak a hirdetési szövegek. Van 2 sorod olyat írni, hogy lehetőleg tömegek tartalomfogyasztását (= facebook idővonal pörgetését) állítsa meg és vegye rá, hogy kattintson a landing oldalad linkjére.

Írni mindenki tud.

Bekezdés-tárgyalás-befejezés. Rémlik, ugye? Na ez az, ami egy honlap vagy értékesítési oldal szövegében nincs.

Weboldal szöveget, sales oldalt, optin és upsell oldalt, termékleírást, stb. bízd a szakemberre. És lehetőleg a legjobb szakemberre. (A mi partnerünk szövegírásban a Kreatív Kontroll, a marketingszoveg.com kiadója – nem adjuk alább a legjobbnál.)

Nyugi, így is lesz lehetőséged kiaknázni írói vénád: a szakmai tartalmakat, blogposztokat, cikkeket elkezdheted te is megírni. De azért két dolgot tarts majd észben.

Az első, hogy amikor beindul a biznisz, akkor nem biztos, hogy lesz időd és kedved heti 1, de akár havi 1 posztot is megírni. Ilyenkor sokkal jobban jársz, ha kiszervezed ezt is és legfeljebb szakmailag lektorálod.

A másik tényezőre pedig itt van egy sztori: 2017. elején kijelntettem, hogy az OnlineBinzisz.hu lesz az első, profi tartalommarketinggel felépített webes cég Magyarországon. Most 2019. áprilisa van és büszkén írom a második posztot…

Nagyon drága?

Az, persze, rettentően drága. Várj csak! De hiszen mi vállalkozók vagyunk, nem? Te is, én is. Fogalmazzuk át a kérdést arra, amire valóban kíváncsiak vagyunk: megéri?

Vállalkozóként nincs olyan, hogy drága vagy olcsó – csak olyan, ami megtérül és olyan, ami nem.

Dolgoztam már több szabadúszó szövegíróval és pár nagyobb céggel is, mielőtt kikötöttem a mostani partnerünk mellett. Egy sales oldal szövegezést 25-150 ezer forint közötti összegért vállaltak.

Sajnos nem volt egyetlen olyan eset sem, ahol az olcsó szöveg teljesítménye akár csak a közelébe is férkőzött volna a drágább szövegek eredményeinek. A jó szövegnél a tapasztalatot fizeted meg – tudod, mint a lakatosnál, aki tudja, hogy hova kell ütni.

Egy átlagos céges weboldal esetén, ahol mondjuk van 2 fő szolgáltatás, és ezekre felépítünk egy funnelt, a szövegek valahol 120-180 ezer forint közötti összeget tesznek ki.

Kattints ide és próbáld ki a kalkulátort, amit fejlesztettünk és így láthatod a pontos összegeket.

Megírjam vagy ne írjam?

Ha marketing szövegíró vagy marketingszoveg.com előfizető vagy, akkor hajrá, írd meg. Minden más esetben bízd szakemberre.

Ha szűkös a keret és nem fér bele most az, hogy mindent profikkal írass meg, akkor egyeztessünk egy időpontot és segítek kidolgozni a legköltséghatékonyabb, de mégis profi megoldást.

De őszinte leszek: profi szöveg nélkül csak elégeted majd a pénzed hirdetésekre. És ez nem csak anyagilag lesz megterhelő, hanem lelkileg is.

Hasznos volt? Ne felejtsd el megosztani!

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Share on email
Share on print