Milyen a profi weboldal szöveg?

2019. december 11.

Amikor ajánlatot adunk egy ügyféljelöltnek kivitelezésre, akkor a kalkulált ár tetemes részét képezi a weboldal szövegezésének elkészítése. Olyannyira tetemes részét, hogy rendszeresen elhangzik a kérdés:

"Miért nem jó ha én írom meg a honlap szövegét?"

A rövid válasz: mert nem vagy szövegíró. No para, nem tudjuk le ennyivel bejegyzést, segítek neked kicsit jobban képbe kerülni.

Milyen szövegre van szükséged?

Alapvetően 3 féle szöveget kell elkészíttetned, ha komolyan gondolod az online ügyfélszerzést:

  1. weboldal szövegezését,
  2. sales oldal(ak) szövegezését,
  3. hirdetések szövegét.

A weboldal szövege elég egyértelmű: a kezdőlap elemein át az összes aloldal, szolgáltatás- és termékleírások, bemutatkozó oldal, stb. szövegét takarja.

Mennyire egyszerű feladat ez? Nem vagyok szövegíró, de nagyon sok webszöveget olvastam már (meg a suliban mindig ötöst kaptam fogalmazásra. Mégis, a pár soros bemutatkozásomat több, mint 2 órán (!) keresztül írtam. (Mondjuk nem is vagyok szövegíró, lehet, hogy ezért 😀 )

A sales oldalak szövegezése már keményebb dió. Sales oldalnak hívjuk azokat az aloldalakat a honlapodon, melyeknek célja, hogy valamilyen konverzió történjen - időpontfoglalás, ajánlatkérés, vásárlás.

So, this is where the magic happens.

Egy sales szöveg olyan, mint a valaha volt legjobb üzleti tárgyalásod, csak leírva. Nehezítő körülmény, hogy nem ül veled szemben az, aki olvasni fogja. Nincs metakommunikáció, nem tudsz következtetni a környezetéből, teljesen vakon próbálsz neki érvelni.

Ezért nagyon fontos, hogy az a szöveg profin legyen megírva. Ezen múlik, hogy lesz-e bevételed. IGEN, EZEN!

Lehet akármilyen modern weboldalad a legfullosabb marketingszoftverekkel felvértezve, ha nincs jó szöveged, esélytelen vagy.

És fordítva is igaz. Egy jól megírt értékesítési szöveg fekete betűvel, fehér alapon is működhet.

És akkor ott vannak a hirdetési szövegek. Van 2 sorod olyat írni, hogy lehetőleg tömegek tartalomfogyasztását (= facebook idővonal pörgetését) állítsa meg és vegye rá, hogy kattintson a landing oldalad linkjére.

Írni mindenki tud.

Bekezdés-tárgyalás-befejezés. Rémlik, ugye? Na ez az, ami egy honlap vagy értékesítési oldal szövegében nincs.

Weboldal szöveget, sales oldalt, optin és upsell oldalt, termékleírást, stb. bízd a szakemberre. És lehetőleg a legjobb szakemberre.

Nyugi, így is lesz lehetőséged kiaknázni írói vénád: a szakmai tartalmakat, blogposztokat, cikkeket elkezdheted te is megírni. De azért két dolgot tarts majd észben.

Az első, hogy amikor beindul a biznisz, akkor nem biztos, hogy lesz időd és kedved heti 1, de akár havi 1 posztot is megírni. Ilyenkor sokkal jobban jársz, ha kiszervezed ezt is és legfeljebb szakmailag lektorálod.

A másik tényezőre pedig itt van egy sztori: 2017. elején kijelentettem, hogy az OnlineBinzisz.hu lesz az első, profi tartalommarketinggel felépített webes cég Magyarországon. Most 2019. áprilisa van és büszkén írom a második posztot...

Nagyon drága?

Az, persze, rettentően drága. Várj csak! De hiszen mi vállalkozók vagyunk, nem? Te is, én is. Fogalmazzuk át a kérdést arra, amire valóban kíváncsiak vagyunk: megéri?

Vállalkozóként nincs olyan, hogy drága vagy olcsó - csak olyan, ami megtérül és olyan, ami nem.

Dolgoztam már több szabadúszó szövegíróval és pár nagyobb céggel is, mielőtt kikötöttem a mostani partnerünk mellett. Egy sales oldal szövegezést 25-150 ezer forint közötti összegért vállaltak.

Sajnos nem volt egyetlen olyan eset sem, ahol az olcsó szöveg teljesítménye akár csak a közelébe is férkőzött volna a drágább szövegek eredményeinek. A jó szövegnél a tapasztalatot fizeted meg - tudod, mint a lakatosnál, aki tudja, hogy hova kell ütni.

Egy átlagos céges weboldal esetén, ahol mondjuk van 2 fő szolgáltatás, és ezekre felépítünk egy funnelt, a szövegek valahol 120-180 ezer forint közötti összeget tesznek ki.

Megírjam vagy ne írjam?

Ha marketing szövegíró vagy marketingszoveg.com előfizető vagy, akkor hajrá, írd meg. Minden más esetben bízd szakemberre.

Ha szűkös a keret és nem fér bele most az, hogy mindent profikkal írass meg, akkor egyeztessünk egy időpontot és segítek kidolgozni a legköltséghatékonyabb, de mégis profi megoldást.

De őszinte leszek: profi szöveg nélkül csak elégeted majd a pénzed hirdetésekre. És ez nem csak anyagilag lesz megterhelő, hanem lelkileg is.

Ez lesz az egyik kedvenc hírleveled

Az anyagokat beviheted a csapatodhoz lelkes felkiáltással, hogy „ezt csináljuk meg”. Az eredmény: több bevétel, több profit, több szabadidő.

"*" a kötelező mezőket jelöli

Ez a mező az érvényesítéshez van és üresen kell hagyni.
cross