Szerezz új ügyfeleket a vállalkozásodnak

3 lépéses értékesítési tölcsér, ami az érdeklődőket ügyfelekké konvertálja

Megtervezzük és kivitelezzük neked azt az automata, online felületet, ami:

  • először megragadja a célközönséged figyelmét,
  • majd bemutatja az ajánlatod a potenciális ügyfeleknek,
  • végül segít az üzletzárásban vagy akár el is végzi azt.


Egyre több vállalkozás nyúl az online ügyfélszerzési eszközök felé – valószínűleg a konkurenciád is. Ugye nem akarod, hogy beelőzzenek és letarolják a piacod?

Van egy remek szolgáltatásod, már csak ügyfelek kellenek?

businessman typing on laptop at night office

Dolgozhatsz ajánlásokból

Az ajánlásból érkező ügyfelek a legjobbak. Előttük a szakmaiságod már az egekben, nem kell “eladnod” magad, ők téged akarnak. Nem kell akcióznod nekik, elfogadják az összes javaslatod és meglátásod. Könnyű és jó is velük dolgozni (persze vannak kivételek, mindannyian tudnánk meredek sztorikat mesélni).

Az egyetlen hátrány ebben az esetben, hogy kiszámíthatatlan, mikor és mennyi ajánlásod érkezik. Egy komoly vállalkozást nem tudsz erre építeni, mert nem tud stabilitást adni.

Értékesíthetsz te magad

A legtöbb vállalkozás így indul (és így működik, akár évtizedeken át), hiszen te ismered a legjobban az ajánlatod, a te motivációd a legerősebb a céged fejlődése iránt. Folyamatosan képezheted magad könyvekkel, rendezvényeken, online kurzusokkal, hogy egyre jobb, egyre hatékonyabb értékesítő legyél.

De biztosan ezt akarod? Biztosan ezért alapítottad a céged?

Vehetsz fel értékesítőket

Ha ki akarsz lépni a “one man show”-ból, akkor ez egy elkerülhetetlen lépés. Felépíthetsz egy értékesítői csapatot, akik az ügyfeleket hozzák neked.

Persze őket is képezni és vezetni kell. Ráadásul benne van a pakliban, hogy egy leleményesebb sales-es miután megismerte a céged működését, ismeri a beszállítóidat és közvetlen kapcsolatban van az ügyfeleiddel fogja magát és létrehozza a saját konkurenciád.

A sales funneled lehet a legjobban képzett értékesítőd

Mi lenne, ha a jelenlegi értékesítési csatornáid mellé kiépítenénk még egyet, egy biztonsági hálót? Ne érts félre, nem a jelenlegi helyett, hanem az(oka)t kiegészítve, támogatva!

Egy jól megtervezett és felépített értékesítési tölcsérrel:

Sokkal több emberhez jutsz el a célközönségedből

Megszűnnek a földrajzi és fizikai korlátok, hiszen online fogsz kommunikálni a piacoddal.

Kiválogathatod a legjobb ügyfeleket

Megfelelő online kommunikációval eléred, hogy nem találnak meg az alkudozók és a problémás ügyfelek, hiszen őket “kiszűri” a tölcsér.

Az értékesítőid hatékonyságát növelheted

A sales funnel elvégzi azokat a folyamatokat, amelyek az üzletzárás előtt történnek, így az értékesítőidnek már csak a szerződés részleteinek pontosítása és a biznisz nyélbe ütése marad feladatként.

3 lépéssel új ügyfeleket szerezhetsz - mutatom hogyan

1. lépés

A lead magnet

Az első feladatunk, hogy a célcsoportból kiszűrjük azokat, akik most épp vásárlási szakaszban vagy annak közelében vannak és felhívjuk a figyelmet a vállalkozásunkra. Erre többféle mód is van, de az utóbbi időben a leghatékonyabbak a különféle tesztek és az edukációs e-mail sorozatok.

Mutatok néhány példát, melyeket korábbi ügyfeleinknél alkalmazunk.

lead magnet ötletek

Masszázsszalon

A lead magnet egy masszázsválasztó teszt.

Először megkérdezi, hogy milyen jellegű problémád van (pl. akut fájdalom, rehabilitáció, stb.), majd kicsit szűkíti a kört (pl. migrénem van) és a végén elkéri a keresztneved és az e-mail címed, ahova a személyre szabott, ajánlott masszázsok leírását elküldi neked.

lead magnet ötletek

Értékesítési tréner/tanácsadó

Itt a lead magnet egy teszt, amely segít felderíteni, hogy mely értékesítési területek az erősségeid és melyekben szükséges fejlesztened magad.

A teszt végén elkéri a neved és az e-mail címed, ahova elküldi a részletes, személyre szabott eredményt és ajánl neked olyan 1 órás webináriumokat, amik az adott területre fókuszálva nyújtanak segítséget.

A lényeg minden esetben az, hogy olyat adjunk a célközönségnek, ami hasznára válik, ami egyértelműsíti, hogy egy profi nyújt neki segítséget és amelyet akár pénzért is adhatnánk, annyira értékes.

Szerinted nálad nem lehet ilyen lead magnetet találni?

Volt, aki a Facebookon dobta fel nekünk a labdát, mert ő is így gondolta. Aztán ez történt:

lead magnet ötletek

2. lépés

Az ajánlat

Miután kissé megszűrtük a közönséget, eljött az idő, hogy ajánlatot tegyünk nekik. Erre tökéletes megoldás egy értékesítési oldal, ahol rávilágítunk a problémájára, majd megmutatjuk, mi hogyan tudunk rá megoldást adni.

Jöhet az ajánlat, a kifogáskezelés és mutatunk neki néhány ügyfélvéleményt, mint bizonyítékot (social proof). Mindezt a weboldalad egyetlen aloldalán (mint például ez az oldal, amit olvasol) vagy akár külön weboldal nélkül.

A végén pedig zárunk és ez több dolgot is jelenthet a jelölt szemszögéből:

  • időpontot foglal hozzád,
  • megvesz egy rendezvényjegyet,
  • kitölt egy ajánlatkérő űrlapot,

  • kér egy ingyenes visszahívást az értékesítődtől.

A lényeg, hogy elvégez egy olyan műveletet, amit te előre meghatároztál (tehát végigvezetted az értékesítési folyamaton) és egyértelműen jelzi a szándékát: az ügyfeled akar lenni.

Ahhoz, hogy az ajánlatod jól működjön a sales oldalon, két dolog szükséges:

  • profin megírt értékesítési szöveg
  • a szöveget 100%-ban “kiszolgáló”, marketing- és felhasználó központú dizájn

Bár egy nagyon jó szöveg fekete betűkkel fehér alapon is működhet, a megfelelő megjelenéssel lesz igazán eredményes.

(Fordítva, tehát egy jó dizájn gyenge szöveggel viszont már nem fog működni – kicsit sem.)

És hogy mennyire hatékony az a hatékony sales oldal?

A legtöbbször azt a választ hallod egy ilyen kérdésre, hogy “attól függ”.  És ez részben igaz is, de ezzel az adattal nem tudsz még hozzávetőlegesen sem megtérülést számolni (mármint, hogy megéri-e neked befektetni egy ilyen funnelbe).

Általánosan elmondható, hogy ha 100 embert küldesz egy ilyen oldalra, akkor a minimum elvárható eredmény 2-3 új ügyfél. De ne felejtsd el, hogy ez a kiindulási alap. Ennyiből csak annyi következtetést vonhatsz le, hogy működik.

Ha pedig működik, akkor jöhet az optimalizálás: egyre jobb jelölteket találsz, egyre jobban futnak a hirdetéseket, egyre több verziót csinálsz az oldalból, amelyek más és más ügyféltípusra vagy problémára reflektálnak.

A cél, hogy mielőbb feltornázzuk a konverziód 5-10% közé úgy, hogy a hirdetési költségek egyre csökkennek.

3. lépés

Az upsell

Ez az, amit a legtöbben kihagynak. Pedig sokkal könnyebb (és olcsóbb) olyannak eladni, aki egyszer már vásárolt tőled. Az upsellt sok esetben azután mutatjuk meg a jelöltnek, hogy az ajánlatodat megrendelte az előző oldalon. Tehát ezt ár csak azok látják, akik az ügyfeleddé váltak.

Valószínűleg a legtöbbet hallott upsell:

“Nagy menüben adhatom?”

Ha a gyorséttermek nem hagyják ki ezt a ziccert, te miért tennéd?

Az upselled lehet egy:

  • kiegészítő szolgáltatás – fejmasszázs mellé egy talpmasszázs,
  • csomagajánlat – 1 helyett 3 vagy 10 alkalmas coaching,
  • esetleg egy havidíjas szolgáltatás – webfejlesztés mellé havi karbantartási csomag.

A te bizniszed esetén is működik?

  • ruhatervező, utazásszervező, coach, tréner, tanácsadó, lakberendező, hálózatépítő, asztalos, könyvelő, masszőr, manuálterapeuta, fogorvos, földmérő, író, zenész, optikus, virágkötő, fotós, ingatlanos, marketinges, szövegíró, SEO-szakember, filmrendező vagy - nekik már csináltunk ilyet,
  • olyan szolgáltatást nyújtasz, amit már most is igénybe vesznek emberek - akár nálad, akár a konkurenciádnál,
  • minőségi ügyfélkiszolgálást adsz,
  • kiemelkedően jó vagy a szakterületeden,
  • már most is el tudod adni a szolgáltatásod.

Ha a fentiek igazak rád, bátran keress meg, biztosan rengeteget tudunk fejleszteni a bizniszeden.

  • alacsony minőségű szolgáltatást nyújtasz,
  • gyorsan szeretnél meggazdagodni,
  • valamilyen “szürke zónás” tevékenységre épül a vállalkozásod,
  • nincs valódi igény arra a piacon, amit nyújtani tudsz.

Ezekben az esetekeben viszont biztosan nem tudunk együtt dolgozni.

Honnan tudom biztosan, hogy működik?

Ha én lennék a helyedben, három dolgot néznék meg: ki mondja a fentieket, mit mondanak a korábbi ügyfelei és van-e bármiféle garancia?

Az egész azzal kezdődött, hogy 2015-ben kirúgtak.

Egy ingatlanos franchise-hálózat győri irodáját vezettem és éppen 1 évvel voltunk a tulajdonos-váltás után. Akkor azt gondoltam, hogy személyes okok miatt küldtek el, ma már tudom, hogy nem voltam elég jó vezető. Több, mint 1 évig emésztettem magam ezen és nyalogattam a… sebeimet.

Annyira nem akartam emberek között lenni, hogy egyfolytában azon járt az eszem, milyen online vállalkozással tudnék megélhetést biztosítani a családomnak. Bármerre is indultam, az első megoldandó feladat az volt, hogy kell egy weboldal.

Mára az OnlineBiznisz.hu-val közel 100 projektet csináltunk végig. Beleláttam kis, egyfős vállalkozások indulásába, tapasztalt üzletemberek online kampányaiba és sok-sok tudást szedtem így össze. A legnagyobb érték, amit adni tudok neked az együttműködésünk során mégsem ez, hanem az a tulajdonosi szemléletmód, amire minden vállalkozó vágyik.

Nem csak egy kivitelezőt kapsz, hanem egy stratégiai társat is a vállalkozásodhoz. Nézd meg, hogyan nyilatkozik erről egyik első ügyfelem (akivel a mai napig együtt dolgozunk) Lippner Tamás, a Sell & Speak ügyvezetője:

365 nap biztonság

A weboldal élesítése után 1 éven keresztül teljeskörű garanciát vállalunk a munkánkra. Bármilyen általunk integrált funkció meghibásodik vagy csak hónapokkal később veszel észre egy hibát – nyugodtan írj nekünk e-mailt és díjmentesen javítjuk azt 2 munkanapon belül!

365 nap garancia

Ügyfeleink mondták

Mit tartalmaznak a sales funnel csomagok?

Attól függően, hogy milyen lehetőségeid vannak és mennyire gondolod komolyan, hogy online fejleszted tovább a vállalkozásodat, az alábbi csomagokból tudsz választani:

Economy csomag

250.000 Ft helyett 175.000 Ft
  • Funnel tervező online konzultáció (90 perc)
    35.000 Ft
  • Lead magnet fejlesztése
    40.000 Ft
  • Sales oldal elkészítése
    125.000 Ft
  • Upsell integrálása
    40.000 Ft
  • Tárhelyszolgáltatás 1 évre
    10.000 Ft

Business csomag

400.000 Ft helyett 275.000 Ft
  • Teljes szöveg profi szövegírótól
    150.000 Ft
  • Funnel tervező online konzultáció (90 perc)
    35.000 Ft
  • Lead magnet fejlesztése
    40.000 Ft
  • Sales oldal elkészítése
    125.000 Ft
  • Upsell integrálása
    40.000 Ft
  • Tárhelyszolgáltatás 1 évre
    10.000 Ft
Legnépszerűbb

Egyedi ajánlat

egyedi ár
  • Ennél is többre van szükséged? Vagy már kész vagy a tervezéssel és a szöveggel, ezért kivitelezőt keresel?
  • Kérj egyedi ajánlatot 3 perc alatt!

Bármelyiket is választod, biztos lehetsz benne, hogy többet adunk majd, mint amennyire számítasz.

Technikai részletek (mindegyik csomag esetén érvényes):

SEO alapbeállítások

Elvégezzük azokat a technikai beállításokat, melyekért egy keresőoptimalizálási szakember plusz pénzt kér (meta címek és leírások, megosztási thumbnailek, Search Console, stb.)

Analitikai eszközök

Integráljuk neked a Google Analyticset, Facebook Pixelt és a Capturly hőtérképet. Ezek segítségével precízen tudod mérni az oldal és a kampányod eredményeit.

100% reszponzív megjelenés

Alapvetés, hogy többen neteznek mobilon, mint asztali gépen. Ezért az is alapvetés, hogy az oldalad minden mobil eszközön tökéletesen fog megjelenni.

Támogatás

Az oldal élesítése után 1 órás online meeting keretében mutatom meg neked az admin felület kezelését. Így nem leszel ránk utalva, bármikor tudod majd módosítani a honlapod tartalmát.

Amit még érdemes tudnod

A weboldal működéséhez szükséged van egy domain névre (pl. www.valami.hu), amelynek díja 2.000 – 5.000 Ft / év között változik.

Ezen túl szükséged lesz egy tárhelyre, ahol a weboldalad megtalálható. Mi az elin.hu szervereit használjuk, mert gyorsak és biztonságosak. Ha mi készítjük az oldalad, akkor ennek díját az első évben átvállaljuk, a második évtől 10.000 Ft/év.

A weboldalhoz prémium kiegészítőket használunk, melyek éves licenc díja 49 USD. Ezt szintén átvállaljuk az első évben. Ha az 1 év lejárta után ezt nem hosszabbítod meg, akkor sem történik semmi. Az oldalad ugyanúgy működik tovább, a biztonsági frissítéseket megkapod, csupán az újonnan kifejlesztett funkciókhoz nem férsz majd hozzá.

Valószínűleg szükséged lesz még valamilyen marketing automatizációs eszközre is. Én a Mailchimpet javaslom, mert nagyon profi és az első 2.000 feliratkozóig ingyenes.

Fontosnak tartjuk a környezetvédelmet, ezért a vállalkozásunk 99%-ban papírmentes. A szerződéseinket az eszerzodes.hu rendszerén keresztül kötjük, mely maximálisan megfelel a hazai és az európai jogszabályoknak.

Az ajánlat elfogadása után kapsz majd egy e-mail értesítést, hogy elkészült a szerződés. Ezt meg tudod tekinteni és alá tudod írni bármilyen számítógépen, tableten vagy okostelefonon.

A szerződés megkötését követően küldünk egy díjbekérőt az előlegről, mely a teljes összeg 50%-a – ez szükséges a kezdéshez. Ezt tudod fizetni átutalással, vagy ha előre jelzed nekünk ilyen igényed, akkor bankkártyával.

A második 50%-ot akkor kell csak kifizetned, ha a teszt szerverünkön elhelyezett oldalt átnézted és minden tekintetben késznek nyilvánítod. Erről az összegről szintén számlát kapsz és teljesítés után azonnal átrakjuk az oldalt az éles helyére.

Mindig lehet (én is imádok), de az más kérdés, hogy eredményes lesz-e. Mindenesetre próbáld meg – ha van bátorságod 😀

Az, hogy weboldalad a találati listák élén tartózkodik-e vagy sem, több összetevőn múlik. Egyrészt számít a célközönség internetes kereséseinek gyakorisága, másrészt kiemelten fontos, hogy a célpiac milyen kulcsszavak alapján keres.

Habár senki sem tudja 100%-os biztonsággal megmondani, hogyan kerülhetsz a találati listák élére (ezért ha ilyen szolgáltatást ígérnek Neked, azzal mindig legyél elővigyázatos), vannak olyan paraméterek, melyek teljesülése esetén Google helyezésed kedvezőbb lehet. Ilyen például, hogy rendszeres, érdekes és hasznos tartalommal lásd el weboldalad.

Elindítani egy honlapot majd elfelejteni és sosem gondozni – a legnagyobb hiba amit elkövethetsz, ha a szempont az előkelő Google találati lista helyezés.

A weboldalad adminisztrációs felületébe integráljuk a Google Analytics szoftverét, mely méri a látogatók számát, az oldalon eltöltött időt és még rengeteg hasznos olyan paramétert, mely a megfelelő online marketing stratégia kialakításának szempontjából kulcsfontosságú.

Amennyiben igénybe veszed valamelyik üzemeltetési csomagunkat rendszeres és részletes elemzésekkel látunk el a látogatottsági statisztikákkal kapcsolatban, valamint folyamatos javaslatokat közlünk a weboldal forgalmának növelése érdekében.

Hiszek benne, hogy a rugalmasság és az ügyféligények szem előtt tartása kiemelkedően fontos. Ugyanakkor a kivitelezési határidők és költségkeret betartása legalább ilyen fontosságú.

Amennyiben a kivitelezési folyamat során egy új funkció beépítését kéred tőlünk, az első kérdésem az lesz, hogy: “Miért?”

Ha mindannyian egyetértünk abban, hogy az új funkció kifejlesztése hozzájárul a kivitelezés céljainak eléréséhez, akkor minden esetben implementáljuk új ötletet. Ha az új ötlet nem szorosan kapcsolódik az eredeti ajánlat céljaihoz, akkor ütemezni fogunk egy új kivitelezési folyamatot, a weboldal elindítása után. Ennek paramétereit egy új ajánlatban részletezzük.

Az oldalad admin felületét úgy alakítottuk ki, hogy ne kelljen “kódokban turkálnod”. Ha töltöttél már fel képet a Facebookra, vagy adtál fel hirdetést a Jófogáson, akkor ez is menni fog. Ha mégis elakadnál, akkor a zárt, csak ügyfeleink számára elérhető tudástárban minden segítséget megtalálsz.

Kérlek, töltsd ki az alábbi űrlapot!

A kitöltés utáni első munkanapon felvesszük veled a kapcsolatot és egyeztetjük az elképzelésed és a projekt részleteit.

  • Ez a mező az érvényesítéshez van és üresen kell hagyni.

Kérlek, töltsd ki az alábbi űrlapot!

A kitöltés utáni első munkanapon felvesszük veled a kapcsolatot és egyeztetjük az elképzelésed és a projekt részleteit.

  • Ez a mező az érvényesítéshez van és üresen kell hagyni.

Kérlek, töltsd ki az alábbi űrlapot!

A kitöltés utáni első munkanapon felvesszük veled a kapcsolatot és egyeztetjük az elképzelésed és a projekt részleteit.

  • Ez a mező az érvényesítéshez van és üresen kell hagyni.