Ingyenes SEO elemzés – Ubersuggest

Share on facebook
Share on linkedin
Share on email

Ebben a cikkben:

#tooloftheweek sorozatunkban minden héten egy-egy kedvenc szoftvert, plugint mutatunk be. Ezen a héten egy komplex SEO-cucc jön, az Ubersuggest.

Mire jó az Ubersuggest?

Neil Patel az online marketing fenegyereke. És mint ilyen, nagyon jól tudja, hogy a jó lead magnet elengedhetetlen, ha online bizniszt építesz.

Ezért készített és ingyen elérhetővé tett egy profi keresőoptimalizálási szoftvert, amivel

  • elemezheted a konkurenseid weboldalát,
  • kulcsszó kutatást végezhetsz és
  • auditálhatod (van ilyen magyar szó?) a saját weboldalad.

Ezzel az utolsó ponttal foglalkozik ez a bejegyzés, mivel egy 3 perces elemzés segíthet benne, hogy több helyezéssel előrébb kerülj a Google találati listában.

1. lépés – hozd létre a projekted

Amikor először jársz az Ubersuggest oldalán (amit ide kattintva érsz el), Neil arra kér, hogy jelentkezz be a Google fiókoddal.

Ha olvastad a bejegyzésemet, amiben egy sales funnelt mutatok be a gyakorlatban, akkor te már tudod, hogy ez itt egy “csali”.

Neil ingyen odaad neked egy olyan szoftvert, amiért akár havi 50-100 dollárt is kérhetne, cserébe neki viszont csak az e-mail címed kell.

Ráadásul nem is akármelyik e-mailed, nem éri be holmi kamu címekkel, egyből arra kér, hogy a Google fiókoddal kösd össze a weboldalát. Zseni.

Bejelentkezés után az első dolgod, hogy új projektet hozol létre. Ezzel az ingyenes fiókkal 5 ilyened lehet – tehát SEO szakiknak továbbra is marad az überdrága (cserébe überprofi) SEMrush.

Kattints a “new project” gombra, majd lépésről-lépésre add meg az alábbi adatokat:

  • a domainnév, amit elemezni szeretnél (esetünkben a creativesite.hu)
  • a projekt neve (én mindig ugyanazt adom meg, mint ami a domainnév
  • lokalizáció – ha itthoni vállalkozásod van, akkor értelemszerűen “Hungary”
  • figyelt kulcsszavak – kiválaszthatod az oldal által javasoltakból a relevánsakat vagy adhatsz hozzá sajátot (maximum 25-öt).

A galériában mindegyik lépésről készítettem egy képernyőképet:

2. lépés – elemezd az adatokat

A projekt hozzáadása után automatikusan elindul az elemzés, ami 1-2 percet vesz. Amikor végzett az oldallal, akkor az alábbi képet látod és itt kell a SITE AUDIT feliratra kattintanod:

A creativesite.hu stabilan az első három organikus hely egyikén található a “weboldal készítés” kulcsszóra. Nézzük meg, hogyan szerepelt az auditon:

On-page SEO score: 82 – nagyszerű

Ez a mutató egy 0-100 közötti skálán jelöli meg, hogy a weboldal egészére nézve milyenek a SEO beállítások. 80 feletti értékkel már elégedettek lehetünk.

Organic monthly traffic: 9791 – nagyszerű

A teljes havi forgalma az oldalnak közel 10.000 látogatás és ez csak az organikus, tehát nem tartalmazza a fizetett hirdetésekből érkezőket.

Organic keywords: 508 – nagyszerű

Ez mutatja azoknak a nem fizetett kulcsszavaknak a számát, melyekről forgalom érkezik az oldalra.

Itt érdemes rákattintani a számra, mert így látni fogod, hogy van egy csomó irreleváns kulcsszó is (a példánkban ilyen a “szaniter budapest”). De az tény, hogy minél magasabb az organikus kulcsszavaink száma, annál jobb a helyezésünk.

Backlinks: 1458 – nagyszerű

Itt pedig azt látjuk, hogy hány olyan link van az interneten, ami erre az oldalra hivatkozik. Ez egy nagyon fontos mutató.

Minél többen hivatkoznak az oldaladra, annál inkább értékeli relevánsnak a Google a tartalmaid.

3. lépés – fedezd fel a hibákat

Ami viszont a legérdekesebb az egész auditban, az a “critical errors” rész, amiből itt 73 db-ot látunk. Kattints a számra és nézd meg, hogy milyen hibákat talált az Ubersuggest.

Ha megnézzük, a 73 hiba valójában csak 3, de az Ubersuggest minden egyes aloldalon elvégzi az elemzést és ezeket az oldalakat külön-külön kezeli.

Így jön ki, hogy:

  • 65 aloldalon kevés a szöveg – a Google TOP találatok mind 2000+ szóval rendelkező oldalak
  • 4 oldalnak egyforma a meta leírása
  • 4 oldalnak egyforma a címe

Habár az Ubersuggest ezeket kritikus hibáknak jelöli, valójában nem feltétlenül azok. Oké, hogy írhatunk egyedi meta leírást pl. az adatvédelmi tájékoztató oldalának, de a látogatók szempontjából ennek nincs jelentősége.

4. lépés – javítsd a hibákat

Ha megnézed a fenti képet, akkor láthatod, hogy van egy csomó szempont, ahol nincsenek hibás oldalak. Ezek többségét egy egyszerű SEO pluginnal tudod javítani, ha nálad nem lennének rendben.

A piacvezető ilyen bővítmény a Yoast, azonban én sokkal jobban szeretem a The SEO Framework ingyenes plugint, mert letisztultabb és könnyebben használható.

low word count

Ahogy fent is említettem, a Google első helyezés egyik legfontosabb kulcsa, hogy elegendő mennyiségű (és minőségű) szöveged legyen azon az aloldalon, amivel előre akarsz kerülni.

Vállalkozások esetén ezek az oldalak tipikusan a szolgáltatásaidat vagy termékeidet bemutató oldalak.

A statisztikák szerint a top oldalak legalább 2000-2200 szóból állnak. Ez nem kevés, de ami a nehézségét adja a feladatnak, hogy nem elég, ha sokat írsz, sőt! Az a feladat, hogy a lehető legtömörebben írj minél többet.

Leírom máshogy.

Olyan szöveget írj, amiből már semmilyen töltelékszót nem tudnék kihúzni, mégis legalább 2000 szó hosszúságú és INFORMATÍV.

Ha megnézed a sales funnel készítésről vagy a weboldal készítésről szóló értékesítési oldalainkat, ezek ilyen szellemben íródtak.

Ahogy mindig, itt is áldoznod kell. Vagy az idődet és te írod meg, vagy a pénzedet és szövegíróra bízod a feladatot.

Teendő: először a szolgáltatásaid / termékeid oldalát írd megfelelő hosszúságúra, utána a többit, amivel az első helyeken szeretnél szerepelni.

<title> tags

Ez egy olyan technikai kitétel, amit több szempontból is vizsgál a Google:

  • minden oldalnál legyen
  • ne legyen duplikált (több oldalnál ugyanaz)
  • minden oldalnál maximum 1 legyen és ne több.

A <title> tag nem más, mint amikor a weboldalad aloldalának egy szavát, szóösszetételét, mondatát H1-gyel jelölöd meg mondjuk a WordPress szövegszerkesztőjében.

A legtöbb WordPress sablon úgy működik, hogy az oldal / bejegyzés címét veszi <title> tag-nek. Pl. ha van egy olyan oldalad, aminek a neve az admin felületen “Kezdőlap”, akkor nagy valószínűséggel a Google-ben is “Kezdőlap” lesz a címe.

Szerinted hányam keresnek rá arra, hogy kezdőlap? És például arra, hogy fájdalommentes foghúzás?

Teendő: minden oldalnál és bejegyzésnél írd át a H1 címet és figyelj rá, hogy ne használd ugyanazt több helyen.

meta description

A meta leírás az, amit a Google keresésnél a cím alatt látsz. A képen a bekeretezett rész:

Nagyjából ugyanazok érvényesek rá, mint amit a <title> esetén is: legyen minden oldalnak és ne duplikáld.

Teendő: minden oldaladhoz írd meg az egyedi rövid leírást a SEO plugin segítségével.

sitemap

Magyarul oldaltérkép. Egy olyan fájl, ami kilistázza a weboldal (publikus) bejegyzéseit, aloldalait. Ha telepítetted a fenti plugint, akkor automatikusan el is készítette már neked ezt a webhelytérképet.

Úgy tudod legegyszerűbben ellenőrizni, hogy a weboldalad url-e után beírod ezt: /sitemapl.xml

A miénk is a The SEO Framework pluginnal készült és így néz ki: https://onlinebiznisz.hu/sitemap.xml

Teendő: állítsd be a SEO plugint úgy, hogy automatikusan hozzá létre a webhelytérképet.

ssl

Ha a weboldaladat a Chrome böngésző biztonságosnak jelöli és az url-ek úgy kezdődnek, hogy https://, akkor rendben vagy.

Ha nem, akkor egyeztess a tárhely szolgáltatóddal, hogy szükséged lenne egy ingyenes SSL tanúsítványra. Mindenki számára elérhető az ingyenes Let’S Encrypt tanúsítvány, kérd ezt.

(Ha valamiért ő csak fizetőset javasol vagy nem elérhető a Let”s Encrypt, akkor erősen javasolt gondolkodni a szolgáltató váltáson).

Teendő: ha nincs SSL tanúsítványod, kérd meg a tárhelyszolgáltatót, hogy telepítsen egyet, majd a WordPress admin felület Beállítások menüjében írd át az oldal címének elejét https://-re.

flash

NE! Ne használj flasht. Kérlek, ne.

long loading time

Bár a mobilnetek is egyre gyorsabbak (nyakunkon az 5G), de ezzel együtt a látogatók is egyre türelmetlenebbek. Ezért ha az oldalaid lassan töltődnek be, azt a Google sem fogja értékelni.

A cél, hogy 3 másodperc alatt legyél, de semmiképp sem 5 másodperc felett – az már sok.

Ha szeretnéd tesztelni a betöltési sebességet, akkor a javaslatom a GT Metrix.

Nem csak azt mutatja meg, hogy mennyi idő alatt tölt be az oldal, hanem azt is, hogy miért nem elég gyors.

Rengeteg oka lehet a lassulásnak és vannak olyanok, amelyek javításához szakember vagy a tárhelyed szolgáltatója szükséges. De az alábbiakat te is meg tudod csinálni és jelentős gyorsulást hoznak:

  • optimalizáld a képeket – ehhez az egyik legjobb szoftver a TinyPNG
  • megfelelő méretű képeket használj – ha a profilképed teszed ki valahova, akkor felesleges az 5000×5000 pixeles verziót feltöltened, méretezd át kisebbre
  • használj gyorsítótárazást – ehhez kelleni fog valamilyen plugin (ha a szervered nem tudja), pl. a WP Rocket
  • használj GZip tömörítést – a WP Rocket ezt is megoldja
  • NE használj felesleges animációkat – elhiszem, hogy neked tetszenek a mindenféle beúszások, de hidd el, hogy a látogatóid nincsenek oda értük, szóval csak mértékkel (ízléssel) használd.

Teendő: végezz el egy sebességmérést és javítsd a kritikus hibákat.

Összegzés

A fenti elemzés és a javítások elvégzése a legtöbb esetben 30-60 perc, viszont tényleg számottevő helyezésbeli javulás érhető el vele a Google találati oldalon.

A javítások nagy része szakember nélkül is elvégezhető, de ha profin akarod csinálni, akkor keress egy SEO szakembert és egy profi fejlesztőt, aki segít neked.

Tetszett a cikk? Szeretnél még több ilyet olvasni?

Akkor iratkozz fel és küldünk egy emailt, ha hasonló cikket írunk!

  • Ez a mező az érvényesítéshez van és üresen kell hagyni.

Hasonló bejegyzések

Hozzászólások

Növeld a weboldalad hatékonyságát heti 1%-kal!