„A reklámozás megsokszorozott értékesítés.”

2022. július 22.

„Kérdezd meg magadtól: segítene ez [az elem] egy értékesítőnek a termék eladásában?”

Az 1923-ban kiadott könyv címe Scientific Adertising (Claude Hopkinstól), önmagára bármit is adó marketinges ismeri és az alapelveit követi.

De mi köze ennek a weboldaladhoz?

Nézz körbe a piacon:

Hány oldal készül a piac helyett a megrendelőknek?

Ha a megrendelő ízlése 100%-ban egybevág a piacéval, ez rendben lehet – de ez ritka.

Gyakoribb, hogy az elkészült oldallal 5 percig vagy elégedett – vagyis addig, amíg rájössz, hogy tökéletesen alkalmatlan az eladásra. (De legalább szép!)

Ezért nem a megrendelői ízlésnek dolgozunk, hanem a megrendelő megrendelőinek. Vagyis: nem neked készül az oldal, hanem az ügyfeleidnek.

(Ha szerinted ez „hujujujj!” és hogy képzelem, akkor a téged mindenben kiszolgáló webesnél pár millió forint elköltése árán is megtanulhatod ugyanezt, amit az elébb leírtam. Bár pont azért írtam le, hogy spóroljak neked pár millát.)

Ismét: segítene ez az elem egy értékesítőnek a termék eladásában? Ha igen, szerepelhet. Ha nem, elhagyjuk.

Nemrég átadtuk az erdeikucko.hu oldalt. Erről 5 olyan elemet fogok bemutatni neked, amely piacfüggetlenül bármely honlap része lehet – és mind üzletileg hasznos.

Így nyerd meg az első 3 másodpercet

A hajtás feletti résznek 1 alapvető és 2 opcionális dolgot kell elérnie:

  1. Tartson az oldalon (ez a legfontosabb). Akármilyen jó az oldalad többi része, elvész ez az érték, ha itt lepattan a látogató. Hiba azt hinni, hogy az első 3 másodpercben kell eladni – erre a világ legjobb marketingesei sem képesek. Az első néhány másodpercben csak azt akarjuk elérni, hogy maradjon az oldalon (ezért egy látogatóról szóló címet és ígéretet használunk). Ez is nehéz, de ez legalább teljesíthető.
     
  2. Adja át, hogy „kb. micsoda ez” („ez” alatt a legfőbb helyre kirakott ajánlatodat értem). Ha „dinamikusan fejlődsz” és „innovatív megoldásokat” szállítasz, akkor ezt a kört sajnos buktad, mert ezek már semmifajta jelentéssel nem bíró absztrakciók. Minél konkrétabb vagy, annál jobb. (Szövegírót ajánlok neked.)
     
  3. Segítsen navigálni – ezt itt gombokkal érjük el: aki „készen van” a vásárlásra, azt a játszócsoportokhoz irányítjuk (hogy iratkozzon be szépen), aki csak érdeklődik, annak többet mesélünk.

„Ne menj el, mesélj”

Igen, az – előlegzem meg kérdésed, hogy az overlay (nem szakmai nevén pop up) hatékony-e.

A titka egyszerű:

  • szövegezd jól
  • legyen egyértelmű, hogy mit csináljon a látogató (mit ajánlasz, azért cserébe mit kérsz)
  • legyél a legkevésbé tolakodó (állítsd be a látogatói szokásoknak megfelelően, legyen könnyű bezárni – ez itt egy „exit overlay”, ami akkor ugrik fel, ha kiviszed a kurzort az ablakból)

Miért használd?

Mert a látogatódnak segítesz emlékezni. Az élet kusza jószág: miközben az oldalad olvassa, épp megérkezik a Wolt futár. 2 perc múlva el is felejtene téged – de a pont jó időben felugró overlay megmenti az ő látogatását is.

Ezt tényleg elolvassa bárki?

„Az emberek nem olvasnak hosszú szöveget.” – mondják azok, akik talán még nem találkoztak emberrel.

Végezzünk egy gondolatkísérletet: 2 perc múlva feltölti a magánlaborod a tegnapi vérvételed eredményét. Kiderül, hogy beteg vagy. Mennyit fogsz olvasni erről a betegségről?

Akármennyit.

Meg akarsz gyógyulni.

A példát értjük, de ez egy játszóház, illetve a te terméked sem hoz – szó szerint – lázba embereket. Nos, lehetséges. De az is lehetséges, hogy a motiváció nem bináris (létezik vagy nem létezik), hanem egy skálán elhelyezkedő érték.

  • Ha gyermeked van, érdekel téged, hogyan nem lesz képernyőfüggő zombi, mint lassan mindenki ebben az országban. (Lsd. a példát.)
  • Ha céged van, érdekelni fog, hogyan tudod a kintlévőségeidet kezelni finoman, verőemberek nélkül és úgy, hogy semelyik partnered ne érezze magát kényelmetlenül (bár nem kéne tartozni és akkor nem lenne kínos, ugye).
  • Ha laptopod van és túlmelegszik a 37 fokban, érdekelni fog, hogy tud-e tartósan károsodni, hogyan védd meg ettől, baj esetén hogyan javíthatod.

A te céged is problémákat old meg. Ha az embereket érintő problémákról írsz és ezt érdekesen teszed, akkor el fogják olvasni. (Ez nem a véleményem, hanem tesztek ezrein acélosított tény.)

Rólad szólnak a hírek az aloldalak

A legtöbb cég magáról beszél.

Te nem a legtöbb cég vagy, ezért „rólunk” helyett „rólad” aloldalra teszünk egy olyan történetet, amely bár Réka és kisfia történetét mondja el, de akinek szintén szenzoros (SPD) gyermeke van, azonnal azonosulni tud vele.

És ez a lényeg.

Az oldalad nem az ügyvezetőnek, nem a marketingosztálynak, nem a cégnek készül. Nem ti fogjátok olvasni, nem ti fogtok róla vásárolni – hanem a látogató. A látogatóra szabott oldal eredményesebb.

Igen, ez egy trivialitás. Ezért is annyira furcsa, hogy miért van ennyire kevés cég, aki ezt érti és megteszi.

Te hol voltál az e-mail-marketing reneszánszakor?

Amíg idehaza sok cég még mindig úgy gondolja, hogy a hírlevél nem hatékony (és emberek úgysem olvasnak), addig a legélesebb versennyel rendelkező angolszász piacokon a hírlevél reneszánszát éli.

A Twitter kísérletezik saját felülettel, a LinkedIn is bevezette a platformjába ágyazott hírlevélküldést, miközben olyan zseniális sajtóorgánumok épültek ki, mint a The Hustle, a Morning Brew vagy a tízezer többi.

Ennél is fontosabb, hogy jó kezekben a legmegtérülőbb csatornák egyike.

És ami ugyanilyen fontos: a te listád a tiéd.

Ez most talán nem szempont neked, de amikor indiaiak tört angoljából kell megfejtened az, hogy a Facebook miért tiltotta le a fiókod (és hogyan szerezheted vissza)… vagy a kampányodat milyen megmagyarázhatatlan okból tiltották le (tudod, a karácsonyi kampányod, ami a bevételeid javát hozza és 2 hónapot készültél rá)… akkor áldani fogod az eszed, hogy ott van az a párezres lista, amelyre akkor küldesz levelet, amikor szeretnél.

Tudom, hogy jól jársz az e-maillel, ezért akkor is fölvetem neked a feliratkozási felület oldaladba tervezését, ha ez neked eszedbe sem jutott még. Szád mosolyra húzódik és érzed, hogy tényleg megérte engem megbízni a honlapkészítéssel.

Ez lesz az egyik kedvenc hírleveled

Az anyagokat beviheted a csapatodhoz lelkes felkiáltással, hogy „ezt csináljuk meg”. Az eredmény: több bevétel, több profit, több szabadidő.

"*" a kötelező mezőket jelöli

Ez a mező az érvényesítéshez van és üresen kell hagyni.
cross