Unod, hogy a Facebook dönti el, hogy hány emberhez érsz el?
Én is.
Ezért szoktam ügyfeleimnek olyan onlinemarketing-folyamatokat építeni, ahol végre ők döntik el, hogy kihez, mikor és mivel érnek el. Vagyis: aktív e-mail-lista és jól beállított e-mail-marketing, chatbotos közönség és leadgenerálás.
Csupa olyasmi, amit évek óta tervezel – de most tényleg megcsináljuk.
A képben levő marketinges pedig rávágja, hogy 4153 Ft-ot.
Ez azért fontos, mert egészen más úgy ránézni az 1000 új feliratkozóra, hogy az 4 153 000 Ft potenciális bevételt jelent 1 éves időtávban.
Ez a „fekete mágia” papíron egyszerű:
kommunikálj rendszeresen (építs listát és tartsd aktívan)
mérj folyamatosan mindent (melyik kampányban honnan jöttek a vásárlások)
és értékeld ki a csatornáidat (így számolhatod ki, hogy a tavalyi évben e-mailből jött bevételeid 1 db véletlenszerű feliratkozóra leosztva hány forintra jön ki)
Jól hangzik, de hogyan lesz ebből valóság?
1. Megértjük a céged és a piacod
Átbeszéljük, hogy milyen marketingstratégiával dolgozol, hogyan néznek ki a vásárlói útvonalak.
Ebből felrajzolhatjuk közösen, hogy a vásárlást megelőzően, közben és után hogyan és mivel tudod elérni az érdeklődőket.
2. Listát építünk (legálisan)
Csinálunk egy lead magnetet, ahhoz egy feliratkozási oldalt, majd ezt meghirdetjük – és így e-mail-feliratkozókat ésvagy chatbot-követőket szerzünk.
Ők azok az emberek, akik hallani akarnak rólad és a cégedről.
3. Kommunikálunk (automatizmusok és sima üzenetek)
Az e-mail-marketing és a chatbot sem arról szól, hogy „írunk valamit, aztán jó napot”, mert így csak a szegény marketingesek gondolkodnak.
A „sima” hírlevelezés mellett a lehetőségeid tárháza majdnem annyira végtelen, mint az ezzel szerezhető bevételed nagysága:
kosárelhagyási folyamat (nem csak webáruházaknak van erre szüksége, hanem, nos, mindenkinek)
menőbb tranzakciós e-mailek (ne csak a számlát küldd el, hanem rakd le a névjegyed)
vásárlásra felkészítő automatikus e-mailsorozat (valaki feliratkozik hozzád, 3 hónap múlva már a vásárlód)
szegmentált üzenetek (mindenki azt kapja, ami őt a legjobban érdekli)
tartalomterjesztés (ha írtál egy blogbejegyzést, látogatókat terelünk rá)
kampányok (enough said)
(És bármi, ami csak eszedbe jut.)
A legjobb: ezeket a folyamatokat nehezen másolja le a konkurensed – egyrészt mert szakértelemigényes munka, másrészt a szegmentálások miatt sosem lát rá az összképre.
Azért tanulunk szoftvereket, hogy neked pénzt keressünk velük
Ezeket a szoftvereket „rongyosra használtuk” már:
WordPress
UNAS
Shoprenter
Mailchimp
ActiveCampaign
SalesAutopilot
Mailerlite
Sendy
Hubspot
Chatfuel
Figma
Sketch
Adobe XD
Ha más szoftvert szeretsz, szólj és beletanulunk (vagy keresünk hozzá tapasztalt alválallkozót).
Írd be magad a naptáramba
Egy ~15 perces lényegre törő konzultációval indítjuk közös, boldog szakmai életünket. Ez ingyenes és kötelezettségmentes, arra használom, hogy:
az igényeidet lefordítsuk szolgáltatásokra
még meg sem fogalmazott igényeidet közösen megfogalmazzuk
átbeszéljük az ajánlatadáshoz szükséges részleteket
Kiderül az is, hogy szimpatikusak vagyunk-e egymásnak – de hát miért ne lennénk.
Minél hamarabb időpontot foglalsz, annál előrébb leszel a várólistámban.
„Azt meg tudjátok csinálni, hogy…?”
Megnézhetjük és őszintén elmondom, hogy igen vagy nem.
(Ha nem, akkor szívesen menedzseljük a projektet úgy, hogy bevonunk egy alvállalkozót.)
Specialisták vagyunk, ami tudatos döntés. Ma a digitális marketing olyan összetett, hogy a legmagasabb színvonalat csak azok tudják szolgáltatni, akik nem „mindenhez is” értenek egy kicsit, hanem néhány területhez, de azokhoz nagyon.
Miért mennél el üres kézzel?
Szeretnék neked 2 dolgot adni még azelőtt, hogy az oldalt bezárnád.
Átnézném a honlapod.
Ez az audit kisebb, cserébe ingyenes és 3 munkanap múlva nálad van az eredménye.
Feliratkoztatnálak a blogértesítőre
(ha van új cikk, kapsz róla egy e-mailt). Erről bármikor leiratkozhatsz, de olyan jó anyagokat fogsz kapni, hogy miért iratkoznál?