„Pontosan mit javítsak a honlapomon?”

Így szerezd vissza a hiányzó bevételt, amivel a weboldalad tartozik neked

Ha azt mondom neked, hogy adok pár konkrét lépést, hogy a céges bankszámládon (mondjuk) 20%-kal több pénz legyen, akkor már tárcsázod is a számom.
De ha ugyanezt átküldöm egy honlapauditként, akkor berakod a „majd valamikor megnézem” mappába.
Lehet, hogy most is elfolyik a bevételed egy része a honlapodon.
A látogatód vásárolna, de valami miatt végül lelép – zsebében a téged megillető bevétellel. Ezt a „valamit” fejtem meg az audit során és konkrét, követhető lépésekben mutatom, hogyan tudod megszerezni ezt a plusz bevételt.
Ok, nézzük
Bocs, nem akarok neked értékesíteni

Legalábbis nem minden áron.

Gyakori ügyfélmegkeresés, hogy „valamit kezdjünk a honlappal”. A honlapot átvizsgálva kiderül, hogy alapvetően rendben van, a fejlődés aranyrögeit más bányából kell kitermelni (pl. friss kampányokkal, új termékekkel, marketingautomatizációval stb.).
Lehet, hogy a legtöbb kivitelező ilyenkor rábeszélne téged egy új honlap elkészítésére.
De én nem a legtöbb kivitelező vagyok.
Van, hogy az audit után lebeszéllek az eredeti elképzelésedről – és igyekezlek meggyőzni egy másikról, amely (5 éves tapasztalatom szerint) hatékonyabb, jobb, megtérülőbb.

Ezeket vizsgálom az audit során

0. Az üzleti és marketingterved, plusz a céljaid
A honlapod nem légüres térben mozog: célod van vele, a vásárlói útvonalak a honlapod előtt és a honlapod után is alakulnak valahogy.
Legelőször megbeszéljük azt, hogyan néz ki a marketinged és mik a legfontosabb céljaid – ennek szemüvegén nézem azt, hogy a weboldalad ezt támogatja vagy akadályozza-e.
1. Technikai beállítások
Hozod a kötelezőket? Van-e SSL? Megfelelsz a GDPR-nak? Az űrlapjaid biztonságosak-e?
Benézünk a motorháztető alá, hogyan duruzsolnak a digitális lóerőid.
2. Oldal sebessége
A Google szemében az egyik legfontosabb rangsorolási szempont, a felhasználóid pedig évről évre türelmetlenebbek: ha nem akarsz vásárlókat és keresőpozíciókat bukni, akkor gyors betöltésre van szükséged.
Megnézzük, mivel telnek az értékes másodpercek – és hogyan gyorsíthatsz még.
3. SEO
Tudod, hogy fontos.
Megnézzük, hogy vannak-e „kihagyott ziccerek”, rossz beállítások, rejtettebb lépések, amiket megtehetsz azért, hogy jobban szeressenek a keresők.
4. Felhasználói élmény, kezelhetőség, UX/UI
Neked egyértelmű, hogy melyik menüpont hol van. De vajon az ügyfeleidnek is?
Megpróbálunk „eltévedni” az oldaladon és megnézzük, mennyire tudod felhasználóbarát felépítéssel tévelygésünket megakadályozni.
5. Szövegezés
Csak írattál valami lorem ipsumnál picit jobb izét egy gyakornokkal… vagy a szöveged profin értékesít? Fenntartja a figyelmet? Jól érvel? Az állításokat hitelesíti? Átvizsgálás közben én is alig bírok ellenállni a vásárlásnak?
Ki fog derülni.
6. Dizájn
Sablonból dolgoztál vagy egyedi dizájnnal simogatod a látóidegeim? Ha sablonból, akkor jó szemmel csináltad meg a kisarculatot vagy leragadtál valahol 2004-ben? Mobilon jól néz ki? Átlátható és olvasható? Szép?
Vetünk rá egy pillantást.
Ha valami jól működik, azt is megmondom
Az audit célja nem az, hogy minél több hibát az orrod alá dörgöljek – hanem az, hogy kiderítsük, hogy a honlapod úgy működik-e, ahogyan kell.
Ez nem mellékes infó azelőtt, hogy ráküldesz több millió forintnyi PPC-forgalmat.
Komoly kampányok előtt (is) érdemes honlapauditot kérned, mert kampány közben legalább a weboldalad miatt nem fog fájni a fejed.

Akkor kérj auditot, ha nem tudod, hogy mit kérsz

Egy ~15 perces lényegre törő konzultációval indítjuk közös, boldog szakmai életünket. Ez ingyenes és kötelezettségmentes, arra használom, hogy:

az igényeidet lefordítsuk szolgáltatásokra

még meg sem fogalmazott igényeidet közösen megfogalmazzuk

átbeszéljük az ajánlatadáshoz szükséges részleteket

Kiderül az is, hogy szimpatikusak vagyunk-e egymásnak – de hát miért ne lennénk.
Minél hamarabb időpontot foglalsz, annál előrébb leszel a várólistámban.

„Azt meg tudjátok csinálni, hogy…?”

Megnézhetjük és őszintén elmondom, hogy igen vagy nem.

(Ha nem, akkor szívesen menedzseljük a projektet úgy, hogy bevonunk egy alvállalkozót.)
Specialisták vagyunk, ami tudatos döntés. Ma a digitális marketing olyan összetett, hogy a legmagasabb színvonalat csak azok tudják szolgáltatni, akik nem „mindenhez is” értenek egy kicsit, hanem néhány területhez, de azokhoz nagyon.
cross