a TÖKÉLETES e-mail-marketing-szoftver ez

2022. december 30.

Elmondjam?

Tényleg elmondjam?

Rákészülök.

A tökéletes e-mail-marketing-szoftver az, amit…

De most tényleg fedjem fel? Nem kéne tanácsadói díjat kérnem ezért?

Na jó.

…AMIT KIHASZNÁLSZ

Azt hiszed trollkodok, pedig komolyan mondom.

Fültanúja voltam, ahogy egy kiváló marketinges megkapja a kérdést, hogy melyik csodaszoftvert érdemes most használni. Erre ő azt válaszolta: „nem számít igazán”.

Más választ vártak.

De ettől még igaz.

Tedd a kezed a szívedre: ha az egyik szoftver 10%-kal hatékonyabban küld levelet, DE fél éve nem küldtél ki semmit, mit érsz a hatékonyságnövekménnyel?

Illusztrálom a túlbonyolítást a „midwit” mémmel.

(„Parancsolsz, Rudi? Midmi?” Ez a mém azt a jelenséget figurázza ki, amikor valaki átlagos intelligenciával akármilyen okból azzal próbál okos lenni, hogy a végtelenségig túlbonyolít valamit – és emiatt kontraproduktív lesz, amit csinál.)

Ismerek marketingest, aki idén 75 hírlevelet küldött a listájára (ezek 90%+-a nem kampánycélú volt, hanem a most olvasott hírlevélhez hasonló „cikk, amit e-mailben kapsz”). MailerLite-ot használ, de értjük ám, hogy a „varázserő” nem a MailerLite-ban van, hanem a 75 hírlevélben.

Másik kolléga Mailchimpből küld bika leveleket.

(Én is Mailchimp alól küldtem azt, amit most olvasol.)

Oké, oké, levelezni fogsz. Tegyük fel, hogy tényleg ki fogod használni a szoftvert.

Első döntésed:

CRM-et vagy hírlevelezőt veszek?

Ezt én nem fogom neked megmondani – te tudhatod, hogy a céged hol tart.

Ökölszabály: induló / hírlevélbe most belevágó cégnek inkább hírlevelező, érettebb cégnek inkább CRM (hírlevelező résszel).

Most arra gondolsz, hogy na jó, de a jövőbeni növekménnyel számolva veszel egy ultrabonyolult szoftvert és szépen belakod – milyen jól fog jönni majd 3 év múlva a CRM-funkcionalitás.

Értelek, megértelek, de hadd beszéljelek le erről.

Amíg nem használod ki, miért fizess érte többet? Szoftverekről beszélgetünk, ezeket könnyű módosítani, lecserélni, bővíteni. (Szemben mondjuk egy raktárral, amit most kell elkezdened megtervezni, hogy amikor 1-2 év múlva kell, addigra elkészüljön.)

Az alábbi szoftverek szoktak felmerülni:

Mailchimp

+ mindennel összeköthető

+ stabil

+ van ingyenes csomag, így kezdőbarát (ez korábban 2000 címig volt, most 500-ra levitték)

+ ecommerce-ben rugalmas, jól ad át adatot, könnyű összekötni kb. bármivel

+ kezdőbarát és egyszerű (leültetsz elé egy juniort vagy gyakornokot és 15 perc múlva kiküldött egy pofás hírlevelet)

- CRM-nek nem jó

- automatizáltságban vannak korlátai (ha nem akarsz sok lépéses flow-kat, akkor ez mindegy)

ActiveCampaign

+ kb. mindent tud, amit ma az e-mail-marketingről tud a piac (amit meg nem, oda találsz plugint vagy vele együttműködő szoftvert)

+ CRM-nek is jó

+ sales pipeline-okat tudsz csinálni, így a marketing és az értékesítés oh-micsoda-jól együtt tud dolgozni (egyik ügyfelem 4 értekesítővel használja)

+ jók a képzéseik, jó a dokumentáció

- drága

- kezdőnek bonyolult

- ecommerce-funkciókat néha hackelni kell (egy magyar webshop pont olyan ecommerce-platformon volt, amivel nehezen adta át az adatokat: ez plusz fejlesztői munka)

MailerLite

+ olcsó

+ egyszerű

+ letisztult

+ és megbízható (most még a majom tűnik a legnagyobbnak, de ez a ligthweight szektorban kihívója lehet)

- WooCommerce webshophoz megbízhatatlan, de UNAS-hoz készült hozzá egy hazai fejlesztésű összekötés, erre érdemes ránézned

HubSpot

+ ez inkább CRM, annak már az ingyenes verziója is kiváló

+ sales pipeline-okat beviheted alá

+ egy rakás más szoftvered ki tudja váltani (van chatbot, popup, űrlapkezelő, analitika)

- nagyon drága (nagyvállalatokra célozzák, de annyira erős a cég tartalommarketingje, hogy a marketingpiacon „mindenki tud róluk” szinten vannak)

- annyira sok funkciója van, hogy a betanulási időd még a jó dokumentációikkal & videóikkal is hosszú

SalesAutopilot

+ e-mail-marketingben kb. mindent meg tudsz csinálni benne, amit szeretnél

+ kezdetleges, de használható CRM (ismerek több embert, aki teljes egészében itt vezeti a cégét)

+ ecommerce-motorként is használható

+ úgy néz ki, az alábbi hibákon javítani szeretnének (most komoly ráncfelvarráson mennek át)

- maradandó lelki sérüléseket okoztak több marketingesnek azzal, hogy milyen logikátlan a felépítés és nehézkes a használat

- drága (ennyi pénzért ActiveCampaign is opció)

- instabil (hazánk legnépszerűbbje, kampányidőszakban vagy bírják a terhelést, vagy nem)

- ügyfélszolgálatuk so-so

- egy rakás funkciójuk „van, de minek” (a landing page készítő pl. szerintem értelmezhetetlen dolog: nehézkes kezelni, cserébe a végeredmény csúnya: nem látom szakmailag azt a helyzetet, hogy SA alól rakjak össze landing page-t)

Listamester

+ picit olcsóbb a SalesAutopilotnál (bár nehéz összehasonlítani, más logikával áraznak)

+ nemrég újult meg a kinézet (javukra)

+ aktívan és lelkesen fejlesztik (egyre több integráció, most már azért kényelmes)

+ van ingyenes csomag (első 100 feliratkozóig, kvázi egy trial)

- nem tud annyit automatizációban, mint egy SA vagy AC

- érezhető, hogy nem piacvezetők

BerserkerMail

+ Ben Settle (igen, ez önmagában)

+ semmi csicsa, csak a lényeg

+ általában kimagasló a célbajutás

+ kezdő- és profibarát

- nem lehet benne képet küldeni (ez szándékos, de téged zavarhat)

- magyar piacra drága

- ez csak hírlevélküldő

„De Rudi, kérlek, egyre mutass rá”

MailerLite. Regelj egy fiókot, kezdd el építeni a hírlevéllistád, küldj ki 5-10 jó levelet.

Azt tartsd észben: nem tudod „végleg” elrontani, mert:

  1. mindig tudsz bővíteni vagy szűketni szoftveren belül is (kisebb csomag, nagyobb csomag)
  2. ma már egy normális szoftvernek segítenie kell a migrálást (költözést), tehát ha Mailchimpről akarsz váltani ActiveCampaignre, akkor MC-ből letöltesz mindent, AC-be feltöltesz mindent – szoftverfüggő, mennyit kell mókolni, de egy jó szoftver már nem ejti túszul a listád
  3. ha elkezded kinőni, azt érezni fogod

A valóság az, hogy a magyar kisvállalkozók (tipp!) 95%-a sosem használja ki a választott szoftverének funkcionalitását. Ez az e-mail-marketingben is igaz: nézz rá, milyen minőségű anyagokat kapsz általában.

Ezt jó hírként mondom: azt jelzi, hogy könnyen tudsz a piacon jó hírlevéllel nagyokat lépni előre.

Majd írd meg, melyiket választottad.

(A lista nem teljes körű, de egy 40 elemes listának mi értelme lenne? Én dolgozok vele 10 órát, hogy utána a túl sokból ne tudj választani. Mondom: MailerLite.)

Ui.: De Mailchimp is jó, első 500 címig ingyenesen garázdálkodhatsz és az olvasástól számítva 30 perc múlva már küldheted is az első hírleveled. Mi a menő, ha nem ez.

Uui.: Micsoda marketinghazugság már a „teljes körű”. Ami kör, az szükségképpen teljes – mert ha a vonalka nem ér végig (nem teljes), az úgy már nem kör, hanem firka, görbe vonal, körívecske.

Uuui.: Mivel a vállalkozók többsége január elején ébred azzal, hogy „nahát, új üzleti év, mit is akartam, ja egy új honlapot, egy új ezt, egy új azt”, addig te röhögve, nevetve, KACAGVA megelőzheted őket azzal, hogy lefoglalod nálam a kapacitásokat most decemberben.

Audittal érdemes kezdeni (klikk klikk).

Ez lesz az egyik kedvenc hírleveled

Az anyagokat beviheted a csapatodhoz lelkes felkiáltással, hogy „ezt csináljuk meg”. Az eredmény: több bevétel, több profit, több szabadidő.

"*" a kötelező mezőket jelöli

Ez a mező az érvényesítéshez van és üresen kell hagyni.
cross