amatőr kommunikátor vagy? (+ egy salesoldal legfontosabb elemei)

2022. október 21.

Ah, inkább megnézed az e-mailjeid: egy értékesítő átküldte a megígért prosit. Megnyitod, de vonzó érvek helyett azzal kezdődik: „Rövid cégbemutató”.

Az előadó még mindig magáról beszél, ezért az egyik pultnál kezedbe nyomott névjegyről beírod a honlapot – és egy tipikus névjegykártyaoldal fogad arról, hogy a cégnek mi a missziója.

„Miért beszél mindenki magáról?”

– Teszed fel a jogos kérdést.

Talán az „én-én-én” a természetes. Talán az egocopyt látja mindenhol és ezt veszi át. De válaszüzenetben megírhatod a saját elméleted (érdekel).

A profi kommunikátorok egészen mások: őket hallgatva / nézve / olvasva olyan érzésed van, hogy ez az ember engem megért.

Ezek az én problémáim.

Az én vágyaim.

Az én helyzetem. Az én jövendőbeli életem. Az én céljaim.

Az amatőr önmagáról beszél.

A profi rólad.

Ez olyan alapelv, amit a konferenciaügyvezető lesöpörne azzal, hogy ez nem egy sZeXi tRüKk – ettől még következetesen alkalmazva megnyerhető vele egy elnökválasztás.

(Nem állítom, hogy „csak ennyi”. Azt állítom, hogy ez a nyertes stratégiák alapja.)

Nem megérteni kell, hanem megcsinálni

„A kommunikáció az ügyfélről szól.” << a billentyűzetemen táncoló ujjaim majdnem leírták, hogy elnézést a triviális állításért.

Tudom, hogy már tudod.

De vajon megvalósítod-e?

Ugye, hogy ugye. Tudjuk, de nem tesszük – mert nem tudjuk, hogyan tegyük máshogy.

A legtöbb weboldal ezért bemutatkozóoldal lesz: a cégünk ezt csinálja, ezek az üzletágaink, ez a történetünk, ezek a kollégáink, ez a missziónk. Ennek a weboldalnak az a célja, hogy „legyen egy weboldalunk”.

A javaslatom: építsünk inkább salesoldalakat. Ennek célja, hogy a látogató csináljon valamit („konvertáljon”).

Hogy mit, az már a te stratégiai célod:

  • iratkozzon fel (feliratkozási oldal, squeeze page, opt-in page)
  • tegyen kosárba egy terméket a webshopodban (termékoldal)
  • nézzen meg egy videót
  • vegye föl veled a kapcsolatot
  • foglaljon egy időpontot
  • vagy vásároljon

„Nagyszerű, Rudi. De hogyan csinálok ilyet?”

Csinálok én neked, de mutatom, hogyan ellenőrizheted azt, hogy jó munkát végeztünk-e.

Így épül fel egy hatékony salesoldal (a tiéd is így fog!)

Olyan elemeket nézünk át, amelyek 10 év múlva is relevánsak lesznek.

Értsd: „épp divatos űrlaptípus” és „mindenki által használt időpontfoglaló szoftver” (pl. Calendly) nincs a listában, időtálló dolgok viszont igen.

Főcím, ami az oldalon tart. Senkinek nem fogsz 1 mondatban eladni, a headline-od célja nem is ez – hanem az olvasó oldalon tartása. Tedd kíváncsivá azzal, hogy rést nyitsz a tudásán (elkezdesz egy történetet, amit később fejezel be; új módszert ajánlasz régi problémára) vagy ígérd a legnagyobbat, amit tartani tudsz.

Pár egyértelműsítő mondat még hajtás felett. Lehet a sokat látott „3 fő előny felsorolása”, lehet egy rövid bekezdés 2-3 takaros mondattal. A lényeg: ha elolvasom, nagy vonalakban derüljön ki, hogy mi ez, miért jó nekem és mit csináljak most (pl. nézzem meg a videót, kattintsak a gombra stb.).

Tudatosan használt vizuál, ami hozzátesz a szöveghez. Óriási hiba helykitöltésre használni uncsi képeket. „Akartam oda rakni valamit, hogy változatosabb legyen.” Hát én inkább eladnék.

A jó vizuál (lehet kép, videó vagy GIF) egyrészt megragadja az olvasód figyelmét (a GIF azért jó, mert kattintás nélkül is mozog!), másrészt szemléltet, tömören ad át infót, gyorsan megérthető. Beszélsz egy átlátható tudástárról, ami az előfizetési rendszered büszkesége, majd egy képben megmutatod.

Hitelesítés. Miért minőségi? Miért jó az ár-érték arány? Miért a piac (egyik) legjobbja? Miért segít megtanulni franciául? Az amatőr kommunikátor nagy állításokat köpköd, a profi pedig a (jogosan!) kétkedő olvasó kételyeit elismeri és eloszlatja. Hogyan teszi ezt? Nem teljeskörű lista:

  • Testimonialokkal (ügyfélvisszajelzésekkel) dicsértetem a termékemet.
  • Konkrét állításokat teszek az elkenős nagyzolás helyett. Nem sok, hanem 742 db. Nem nagy, hanem 3 méter 58 centi. Nem gyors eredmény, hanem átlagosan 7 nap alatt 14% javulás ilyen és ilyen területen ennyi és ennyi vevőnk adatai alapján.
  • Felvállalt arc, akár videó, sajtószereplés, általam írt cikkek, social media felületeim (nem kell átlinkelni, csak az „először látlak” látogatód is lássa, hogy nem 10 perce foglalkozol a témával, illetve létezel).
  • „Papírok”. Ilyen tanúsítvány, olyan minősítés, amolyan diploma. Főleg ha olyan piacon mozogsz, ahol ez kell (úgy a törvénynek, mint az ügyfélnek).
  • Referenciák. Azért mutatok én is pár sales funnelt és honlapot, amit mi csináltunk, mert nem az én két szép szememnek és az izgalmas hírlevelemnek kell elhinned, hogy jó anyagokat csinálunk, hanem a saját szemeddel meggyőződhetsz róla.
  • Eredetsztori. Miért pont az a terméked, ami? És miért pont olyan? Tudom, hogy egy sör mellett ez egy 20 perces sztori – de ezt írd le, tömörítsd, fordítsd az ügyfél nyelvére és hitelesítsd vele az állításaid.

Ajánlat. Sok oldaltulajdonos hiszi, hogy van ajánlat az oldalán, pedig a „vegye fel velünk a kapcsolatot” vagy az „adott termék X Ft” még nem az. Mi számít ajánlatnak? A legnagyobb előny becsomagolva egy vonzó árba (amit akár széttördelsz!) ellátva egy indoklással, hogy miért épp most éljek vele (és ne hónapok múlva).

Kockázatcsökkentés. Jellemzően garancia, de lehet egy jó ütemérzékkel berakott testimonial, egy-egy példa (pl. feliratkozási oldalon a korábbi levelek), könyv salesoldalán néhány oldal, hogy digitálisan belelapozhass.

Egyértelmű továbblépés. A jó oldalon hajnali 2-kor picit (vagy nagyon) részegen is azonnal értem, hogy mit írjak, kit hívjak, hova kattintsak. Ha találgatni kell, az eredményesség csökken.

Mit szeretnél értékesíteni?

Gondold át, majd ha megvan írd be magad a naptáramba, hogy mögérakjunk egy salesoldalt.

Ez lesz az egyik kedvenc hírleveled

Az anyagokat beviheted a csapatodhoz lelkes felkiáltással, hogy „ezt csináljuk meg”. Az eredmény: több bevétel, több profit, több szabadidő.

"*" a kötelező mezőket jelöli

Ez a mező az érvényesítéshez van és üresen kell hagyni.
cross