Ah, inkább megnézed az e-mailjeid: egy értékesítő átküldte a megígért prosit. Megnyitod, de vonzó érvek helyett azzal kezdődik: „Rövid cégbemutató”.
Az előadó még mindig magáról beszél, ezért az egyik pultnál kezedbe nyomott névjegyről beírod a honlapot – és egy tipikus névjegykártyaoldal fogad arról, hogy a cégnek mi a missziója.
– Teszed fel a jogos kérdést.
Talán az „én-én-én” a természetes. Talán az egocopyt látja mindenhol és ezt veszi át. De válaszüzenetben megírhatod a saját elméleted (érdekel).
A profi kommunikátorok egészen mások: őket hallgatva / nézve / olvasva olyan érzésed van, hogy ez az ember engem megért.
Ezek az én problémáim.
Az én vágyaim.
Az én helyzetem. Az én jövendőbeli életem. Az én céljaim.
Az amatőr önmagáról beszél.
A profi rólad.
Ez olyan alapelv, amit a konferenciaügyvezető lesöpörne azzal, hogy ez nem egy sZeXi tRüKk – ettől még következetesen alkalmazva megnyerhető vele egy elnökválasztás.
(Nem állítom, hogy „csak ennyi”. Azt állítom, hogy ez a nyertes stratégiák alapja.)
„A kommunikáció az ügyfélről szól.” << a billentyűzetemen táncoló ujjaim majdnem leírták, hogy elnézést a triviális állításért.
Tudom, hogy már tudod.
De vajon megvalósítod-e?
Ugye, hogy ugye. Tudjuk, de nem tesszük – mert nem tudjuk, hogyan tegyük máshogy.
A legtöbb weboldal ezért bemutatkozóoldal lesz: a cégünk ezt csinálja, ezek az üzletágaink, ez a történetünk, ezek a kollégáink, ez a missziónk. Ennek a weboldalnak az a célja, hogy „legyen egy weboldalunk”.
A javaslatom: építsünk inkább salesoldalakat. Ennek célja, hogy a látogató csináljon valamit („konvertáljon”).
Hogy mit, az már a te stratégiai célod:
„Nagyszerű, Rudi. De hogyan csinálok ilyet?”
Csinálok én neked, de mutatom, hogyan ellenőrizheted azt, hogy jó munkát végeztünk-e.
Olyan elemeket nézünk át, amelyek 10 év múlva is relevánsak lesznek.
Értsd: „épp divatos űrlaptípus” és „mindenki által használt időpontfoglaló szoftver” (pl. Calendly) nincs a listában, időtálló dolgok viszont igen.
Főcím, ami az oldalon tart. Senkinek nem fogsz 1 mondatban eladni, a headline-od célja nem is ez – hanem az olvasó oldalon tartása. Tedd kíváncsivá azzal, hogy rést nyitsz a tudásán (elkezdesz egy történetet, amit később fejezel be; új módszert ajánlasz régi problémára) vagy ígérd a legnagyobbat, amit tartani tudsz.
Pár egyértelműsítő mondat még hajtás felett. Lehet a sokat látott „3 fő előny felsorolása”, lehet egy rövid bekezdés 2-3 takaros mondattal. A lényeg: ha elolvasom, nagy vonalakban derüljön ki, hogy mi ez, miért jó nekem és mit csináljak most (pl. nézzem meg a videót, kattintsak a gombra stb.).
Tudatosan használt vizuál, ami hozzátesz a szöveghez. Óriási hiba helykitöltésre használni uncsi képeket. „Akartam oda rakni valamit, hogy változatosabb legyen.” Hát én inkább eladnék.
A jó vizuál (lehet kép, videó vagy GIF) egyrészt megragadja az olvasód figyelmét (a GIF azért jó, mert kattintás nélkül is mozog!), másrészt szemléltet, tömören ad át infót, gyorsan megérthető. Beszélsz egy átlátható tudástárról, ami az előfizetési rendszered büszkesége, majd egy képben megmutatod.
Hitelesítés. Miért minőségi? Miért jó az ár-érték arány? Miért a piac (egyik) legjobbja? Miért segít megtanulni franciául? Az amatőr kommunikátor nagy állításokat köpköd, a profi pedig a (jogosan!) kétkedő olvasó kételyeit elismeri és eloszlatja. Hogyan teszi ezt? Nem teljeskörű lista:
Ajánlat. Sok oldaltulajdonos hiszi, hogy van ajánlat az oldalán, pedig a „vegye fel velünk a kapcsolatot” vagy az „adott termék X Ft” még nem az. Mi számít ajánlatnak? A legnagyobb előny becsomagolva egy vonzó árba (amit akár széttördelsz!) ellátva egy indoklással, hogy miért épp most éljek vele (és ne hónapok múlva).
Kockázatcsökkentés. Jellemzően garancia, de lehet egy jó ütemérzékkel berakott testimonial, egy-egy példa (pl. feliratkozási oldalon a korábbi levelek), könyv salesoldalán néhány oldal, hogy digitálisan belelapozhass.
Egyértelmű továbblépés. A jó oldalon hajnali 2-kor picit (vagy nagyon) részegen is azonnal értem, hogy mit írjak, kit hívjak, hova kattintsak. Ha találgatni kell, az eredményesség csökken.
Gondold át, majd ha megvan írd be magad a naptáramba, hogy mögérakjunk egy salesoldalt.
"*" a kötelező mezőket jelöli