Egyedi (Facebook) megosztási kép készítése a weboldaladhoz

2020. január 8.

Nem tudom, te hogy vagy vele, de szerintem állati ciki, amikor egy komoly(nak tűnő) cég megosztja a saját tartalmát valamelyik közösségi média felületen és ezt látom:

Egyedi megosztási kép készítése a weboldaladhoz

A megosztási kép a weboldalon található első fotó, a logó egy rosszul vágott változata. Ez így nem okés.

Ezért ma beszélni fogunk arról,

  • hogyan készítsd el gyorsan a megosztási képeket,
  • hogyan állítsd be az oldalaknál, bejegyzéseknél,
  • hogyan “vedd rá” a Facebook-ot, hogy az új beállításokat jelenítse meg a megosztásoknál.

Készítsd el a thumbnaileket (megosztási képeket)

A megosztási kép elkészítéséhez nem kell komoly Photoshop tudás, sőt, még szépérzék sem igazán. Inkább használd a Canva-t!

Az onlinebiznisz.hu-n minden aloldalnak és bejegyzéseknek egyedi előnézeti képet állítottunk be. Ezek egy sablonra készülnek, csak a szöveget írjuk át rajtuk és illeszkednek az arculatunkba.

Így készítsd el a sajátjaidat:

  1. lépés - Regisztrálj egy ingyenes fiókot a canva.com-on.
  2. lépés - A keresőbe írd, hogy “Facebook Ad” és válaszd ki az első találatot (írja mellette ha fölé viszed az egeret, hogy 1200x628px - ez kell nekünk)
  3. lépés - Válassz egy szimpatikus sablont, de még jobb, ha a “Blank” opció mellett döntesz és teljesen egyedi megjelenést készítesz.
  4. lépés - Készítsd el a thumbnail vázát: használd a weboldalad / arculatod színeit és betűtípusait és helyezd el a logódat is.
  5. lépés - Illeszd be a tartalmat: használd az adott aloldal címét, esetleg a rövid leírását.
  6. lépés - Töltsd le az elkészült thumbnailt (a sima png verzió tökéletes lesz nekünk).

Ezek után már nincs más dolgod, mint az összes aloldalnak és bejegyzésnek elkészítened a képeket (csak a szöveget kell átírnod és letölteni a kész thumbnailt).

Állítsd be a thumbnailt az oldalakhoz / posztokhoz

WordPress oldal esetén a Facebook alapértelmezetten a kiemelt képet húzza be előnézeti képnél. Ez viszont sok esetben nem szerencsés (például ha a kiemelt képet használod borítóképnek is, de nem azt akarod a megosztásokhoz).

Ezért javaslom, hogy tölts le és állíts be egy SEO plugint, amivel külön tudod kezelni, hogy melyik oldal milyen képet küldjön a FB-nak. Az egyik legismertebb ilyen plugin a Yoast SEO, a személyes kedvencem pedig a The SEO Framework, mert sokkal letisztultabb és átláthatóbb.

A lényeg, hogy a Canvával elkészített képeket állítsd be minden posztnál és oldalnál vagy kiemelt képként (featured image, ha angolul használod) vagy a SEO beállításoknál.

Küldd be a FB-hoz az új adatokat

Gyakori probléma, hogy hiába állítod át az előnézeti képet, a Facebook nem azt jelenti meg. Erre nyújt megoldást a Facebook Sharing Debugger, amit ide kattintva érsz el.

Itt már csak annyi dolgod van, hogy beírod annak az oldalnak az url címét, aminél kicserélted a képet, nyomsz egy entert és addig nyomkodod a “scrape again” gombot, ameddig a FB be nem húzza az új képet.

Itt fogod látni egyébként a képen túl azt is, hogy milyen címsort és alcímsort jelenít majd meg a Facebook. Ha már úgyis feltetted a SEO plugint, érdemes ezeket is személyre szabni.

Összegzés

Azon túl, hogy sokkal professzionálisabb hatást keltesz majd a közösségi felületeken, az egyedi előnézeti képekkel a márkád arculata is egyre ismertebbé válik. Bármikor, amikor megemlítik (linkelik) a vállalkozásod oldalát, ott lesznek az arculatod színei és a logód is.

Ez lesz az egyik kedvenc hírleveled

Az anyagokat beviheted a csapatodhoz lelkes felkiáltással, hogy „ezt csináljuk meg”. Az eredmény: több bevétel, több profit, több szabadidő.

"*" a kötelező mezőket jelöli

Ez a mező az érvényesítéshez van és üresen kell hagyni.
cross