Nem tudom, te hogy vagy vele, de szerintem állati ciki, amikor egy komoly(nak tűnő) cég megosztja a saját tartalmát valamelyik közösségi média felületen és ezt látom:
A megosztási kép a weboldalon található első fotó, a logó egy rosszul vágott változata. Ez így nem okés.
Ezért ma beszélni fogunk arról,
A megosztási kép elkészítéséhez nem kell komoly Photoshop tudás, sőt, még szépérzék sem igazán. Inkább használd a Canva-t!
Az onlinebiznisz.hu-n minden aloldalnak és bejegyzéseknek egyedi előnézeti képet állítottunk be. Ezek egy sablonra készülnek, csak a szöveget írjuk át rajtuk és illeszkednek az arculatunkba.
Így készítsd el a sajátjaidat:
Ezek után már nincs más dolgod, mint az összes aloldalnak és bejegyzésnek elkészítened a képeket (csak a szöveget kell átírnod és letölteni a kész thumbnailt).
WordPress oldal esetén a Facebook alapértelmezetten a kiemelt képet húzza be előnézeti képnél. Ez viszont sok esetben nem szerencsés (például ha a kiemelt képet használod borítóképnek is, de nem azt akarod a megosztásokhoz).
Ezért javaslom, hogy tölts le és állíts be egy SEO plugint, amivel külön tudod kezelni, hogy melyik oldal milyen képet küldjön a FB-nak. Az egyik legismertebb ilyen plugin a Yoast SEO, a személyes kedvencem pedig a The SEO Framework, mert sokkal letisztultabb és átláthatóbb.
A lényeg, hogy a Canvával elkészített képeket állítsd be minden posztnál és oldalnál vagy kiemelt képként (featured image, ha angolul használod) vagy a SEO beállításoknál.
Gyakori probléma, hogy hiába állítod át az előnézeti képet, a Facebook nem azt jelenti meg. Erre nyújt megoldást a Facebook Sharing Debugger, amit ide kattintva érsz el.
Itt már csak annyi dolgod van, hogy beírod annak az oldalnak az url címét, aminél kicserélted a képet, nyomsz egy entert és addig nyomkodod a “scrape again” gombot, ameddig a FB be nem húzza az új képet.
Itt fogod látni egyébként a képen túl azt is, hogy milyen címsort és alcímsort jelenít majd meg a Facebook. Ha már úgyis feltetted a SEO plugint, érdemes ezeket is személyre szabni.
Azon túl, hogy sokkal professzionálisabb hatást keltesz majd a közösségi felületeken, az egyedi előnézeti képekkel a márkád arculata is egyre ismertebbé válik. Bármikor, amikor megemlítik (linkelik) a vállalkozásod oldalát, ott lesznek az arculatod színei és a logód is.
"*" a kötelező mezőket jelöli