Elstartolt Pongor-Juhász Attila kampánya, mi csináltuk a sales funnelt

2022. június 17.

Hogy jön ehhez a problémád?

Így:

Szeretnél egy termékbevezetést, egy jól értékesítő honlapot vagy épp egy online marketingfolyamatot. Megkérdezed egy-két marketingcsoportban, hogy tudnak-e valakit ajánlani.

Ekkor az inboxodat megszállja az „írtam privit” gang, a kommentekben „magamat ajánlom!” szolgáltatók kínálkoznak.

Böngészed a 40 kb. ugyanúgy kinéző oldalt és próbálod eldönteni, hogy kire bízd a „digitális megoldásod” megtervezését.

Na igen. Kire?

Mérnökök vs. marketingesek

(Általánosítani fogok.)

„Mérnök” kivitelező az, aki képes neked 0-ról leprogramozni az oldalad. Ez lenne a legjobb megoldás, de annyi pénz a világon nincs, hogy a kávét is 25 000 Ft-os óradíjjal főzzék. Jellemzően nagy hátrányuk, hogy nincs érzékük a marketinghez, a felhasználóbarátsághoz és a kommunikációhoz, tehát kapsz egy funkcionális és gyors oldalt, ami csúnya és nem ad el, ellenben az árából lakást veszel Budán.

„Marketinges” kivitelező az, aki már a megbeszélésre is 80 diás prezivel érkezik (már ez legyen gyanús), beszéde sima, zakója ballagási (jó, nem mindig) és az épp trendi szoftvereket meggyőzően tudja nyomkodni. Lehet, hogy gyönyörű, amit csinál, de a programozó haverjaidnak nem mered megmutatni, mert körberöhögnek, hogy mi az a spagettikóddal összehányt lassú szörnyeteg, amit „weboldalnak” csúfol a kiviteleződ. Viszont jó esetben érti, hogyan adjon el.

Igényed, hogy a kivitelező ötvözze a 2 oldal előnyeit (és minimalizálja a hátrányait): technikailag legyen vállalható az oldal, viszont adjon is el (mert ez az alapigényed).

A problémád, hogy semelyik digitális ügynökség névjegykártyájára nincs odaírva, hogy „esőemberek vagyunk” – ez menet közben derül ki.

A jó hírem, hogy igyekszem e kivitelezővé válni, amit az alábbi sales funnel is példáz (ilyesmit nem raksz össze marketingszemlélet nélkül).

Pedig ez nem a legszebb oldal, amit csináltunk

A feladat sürgős volt, ezért egy korábbi kampány arculatával dolgoztunk.

Azért mutatom meg neked, mert:

  • publikálható színvonalú
  • és hatékony volt a kampány

Szerintem a jó szolgáltató képes priorizálni a vágyaidat: a legfontosabb prioritásunk egy élesíthető és hatékony kampányoldal. A „nyerjünk vele díjakat” szintű esztétikummal akkor foglalkozunk, ha van rá idő.

Így „delegáld” a célzást

A kampányt egy opt-in page-dzsel nyitjuk (~feliratkozási oldal), mely asztali gépen hajtás fölött így néz ki:

2 előnye van:

  1. A célcsoportot szűri, a célzást „delegálod” az oldalnak. A modern PPC-felületeken (pl. Facebook) kiválóan tudsz ugyan célozni, de sosem tökéletesen. Ezt a csekklistát várhatóan nem kéri olyan ember, akinek nincs cége, nem érdekli Pongor, nem foglalkozik a közelgő válsággal.
     
  2. Adatbázist épít. Miért költsek folyamatosan arra, hogy elérjek valakit? Miért kockáztassam azt, hogy a felületek letiltanak, megdrágulnak, megszűnnek? Egyszer megkapod valaki beleegyezését ahhoz, hogy kommunikálj vele, akkor ezt leiratkozásig megteheted szinte ingyen – az e-mail költségei (szoftverek, tárhely stb.) elhanyagolhatók a hirdetési büdzsékhez képest.

Tehát az így indított kampány hatékonyabb lesz, mert célzottabb, jobban felkészített közönséget engedsz rá a sales oldalra.

Az oldalt élesben itt nézheted meg: https://pja.pongorgroup.hu/valsagallo-vallalkozas/csekklista/

3 e-mail után ez a sales oldal fogad

Hajtás felett ún. „preheadben” csatlakozunk a látogató gondolatához (lehetséges-e válságálló vállalkozást építeni), a főcímben megfogalmazzuk a legfőbb vágyát (már ami a válságban a cég kontextusában megjelenik), a törzsszövegben pedig már fölfedjük a terméket (1 napos esemény), majd „nemcsak, hanem” fokozással ígérünk.

Profi és hatékony:

Próbáljuk meggondolni magunkat: ha kiviszed az egeret, ez az exit overlay fogad.

Feltételezzük, hogy a lepattanó embert nem érdekli az oldal (és az ajánlat) és-vagy nem célcsoportbeli. Bezárja simán, ehhez nem kellünk.

De lehet, hogy most még nem tudja hova kötni az oldalt. Itt segíthetünk, ezért az előbb látott feliratkozási oldalra vezetjük őt.

Erre gondolj úgy, mint talált közönségre: ha csak a forgalom 5%-át megmented, az is érdemben növeli a kampányod nyereségességét.

Nem magunkról beszélünk, hanem…

…az olvasóról, mert profik vagyunk.

Feltételezzük, hogy az ideális vevőnket foglalkoztatja, hogy jól jöjjön ki a válságból (csak ilyen embernek tudjuk e rendezvényt eladni), ezért e szövegrésszel kettéosztjuk az olvasókat:

  1. akik foglalkoznak a válsággal (és azzal, hogyan jönnek ki belőle)
  2. és akik meg „majd meglátják”

Ez nem minősítés, de a 2. csoportnak itt nem értékesítünk – és ez fontos, mert a sikeres kampány feltételezi, hogy pontosan tudod, kinek adsz el (és kinek nem).

Görgetve látsz egy videót Pongortól, lejjebb a „koncepció értékesítését” találod (miért akarod válságállóvá tenni a céged) – e rész azokat szólítja meg, akik még mindig bizonytalanok, hogy ez nekik érdekes téma-e.

Aztán jön egy „tartalomjegyzék”:

(5 hasonló elemből áll, egyet mutatok.)

2 okból is fontos ez a rész:

  1. Megfoghatóbb lesz az ajánlatunk, mert elmondjuk, milyen modulokat akarunk a rendezvényen átadni
  2. Hitelesebbé válik az ígéretünk (már az, hogy válságállóvá tesszük a céget)

Apropó hitelesség…

Erős visszajelzéseink (testimonialjaink) vannak, így ezekből kettőt kiraktunk.

Alatta bemutatjuk PJA-t, majd a jegyek tartalmát. Itt már mindent tud a látogató: hol lesz, ki tartja, miről szól, mi van benne a jegyben.

De vajon tényleg eljöjjön?

A vásárlási döntéshez kétféleképp noszogathatjuk a látogatót:

  1. értéknöveléssel
  2. kockázatcsökkentéssel

Mindkettő az „inkább igen” felé tolja a döntést, csak a mérleg más-más serpenyőjére hat.

Esetünkben értéknövelő a bónuszcsokor, kockázatcsökkentő a 100%-os garancia.

És amiért az egész oldalt megcsináltuk: az űrlap és az azt körbevevő segédszöveg.

Látsz egy ígéretet, majd alatta az egyértelmű cselekvésre ösztönzést (call to action). Az űrlap szerintem magától értetődő és felhasználóbarát (tagolás & mezőbe írt szöveg, hogy hova mit kell írni), de ennek ellenére fogjuk a kezét a látogatónak: töltse ki, nyomja meg a gombot, a sikeres megrendelést pedig e-mailben is látni fogja. Megválaszoljuk a leggyakoribb kérdést (itt: csak bankkártyával tud-e fizetni), illetve további kérdés esetén ügyfélszolgálati elérhetőséget mutatunk.

Miért fontos ez?

Mert minden nehézség lemorzsolódást okoz: ha van egy kérdése, de nem találja könnyen a választ (vagy azt, hol kérdezzen), bezárhatja az oldalt.

Ha nem tudja kitölteni az űrlapot, bezárhatja az oldalt.

A látogatód nem fog 15 percig gondolkodni az oldalad előtt, hogy megoldja a megrendeléssel kapcsolatos problémáit (legyen az infóhiány vagy felhasználói nehézség), ergo érdeked, hogy segíts.

Az éles sales oldalt itt találod: https://pja.pongorgroup.hu/valsagallo-vallalkozas/

„De az én látogatóim nem hülyék!”

PJA látogatói sem azok, többnyire diplomás emberek több évnyi cégvezetői tapasztalattal a hátuk mögött.

Ez nem az intelligenciáról szól, hanem arról, mennyire figyelnek rád:

  • van, aki a pirosnál állva nyomogatja az oldalt
  • mások meetingen unatkozva töltögetik ki
  • megint mások fél füllel a legújabb „Elviszlek magammal” epizódot nézik YouTube-on

Szóval érted.

És 100%-osan egyértelmű oldal nem létezik. Láttam már 2 mondatból és 1 egyszerű mezőből álló site-ról olyan hőtérképet, hogy néhány látogató képes volt kimagasló kreativitással eltévedni a faék egyszerűségű oldalon.

Ha szeretnél egy ehhez hasonló sales funnelt, írd be magad a naptáramba és megbeszéljük.

Ez lesz az egyik kedvenc hírleveled

Az anyagokat beviheted a csapatodhoz lelkes felkiáltással, hogy „ezt csináljuk meg”. Az eredmény: több bevétel, több profit, több szabadidő.

"*" a kötelező mezőket jelöli

Ez a mező az érvényesítéshez van és üresen kell hagyni.
cross