Ezt a blogbejegyzést a ChatGPT-vel írattam

2023. március 24.

Legalábbis részben.

Ezt kértem „tőle”:

Írj rövid blogbejegyzést arról, hogy a ChatGPT leváltja-e a szövegírókat.”

Ezt kaptam:

„Tisztelt Olvasóink,

Az utóbbi időben felmerült egyes vélemények, miszerint a ChatGPT, az OpenAI által kifejlesztett nagy nyelvi modell, leváltja a szövegírókat. Szeretnénk tisztázni, hogy ez a feltevés nem állja meg a helyét.

Bár a ChatGPT képes szövegek generálására, azonban ennek a folyamatnak még mindig vannak korlátai és hiányosságai. A szövegírók kreativitása, személyisége és egyedi stílusa továbbra is nélkülözhetetlen ahhoz, hogy az olvasók számára igazán élvezhető és érthető szövegeket hozzanak létre.

Az OpenAI célja nem az, hogy helyettesítse a szövegírókat, hanem inkább támogassa őket a munkájukban, és megkönnyítse számukra az írás folyamatát. A ChatGPT olyan eszköz, amely inspirációt nyújthat, segíthet az írás folyamatában, és optimalizálhatja a tartalom előállításának folyamatát.

Reméljük, hogy tisztázni tudtuk a ChatGPT és a szövegírók kapcsolatát. Ha bármilyen kérdése vagy észrevétele van, kérjük, ne habozzon kapcsolatba lépni velünk.

Üdvözlettel,
ChatGPT”

Aki szerint ez minőségi, érdekes és publikálásra kész anyag, az jelentkezzen nálam és legyen konkurensem – könnyen győzöm le azt, aki alig tud olvasni.

Ha iparágakat fenyegető algoritmus lennék, én is azt mondanám, hogy nem fenyegetek iparágakat.

Na várjunk:

  • A ChatGPT tényleg iparágakat fenyeget – és le fogja váltani a kreatív szakmákat?
  • Rájuk bízhatod a marketinged egyre nagyobb részét?
  • Hogyan profitálhatsz ebből?

A választ nem a LinkedInre kirakott „szerinted az algoritmus ír szövegeket?” modoroskodásokban találjuk meg, hanem …

Nos …

Őszintén: senki nem tudja, mit hoz a jövő.

És aki mást mond, az valószínűleg a sebtiben összerakott GPT-kurzusát akarja rád sózni.

Igyekszem rétegzett választ adni és pontokba szedem, hogy kb. mit tudunk most.

1. Mindig mindannyian meghalunk

Érdemes a „Pessimist Archive”-ot böngészned, mert évszázadokra visszamenően látod, hogy az aktuális találmányok és trendek hogyan fogják megrontani a fiatalságot, földúlni a gazdaságot, felélni a jövőt.

Regényolvasás!

Fénymásológép!

A félelmetes írógép!

Kicsit enyhíti az apokaliptikus félszt, ha belegondolsz, hogy 50 év múlva ugyanúgy mosolyognak a mi félelmeinken az akkori emberek, ahogy mi mosolygunk az 50 évvel ezelőtti félelmeken.

2. A kreatív iparágak szereplői sem tudják, mi fog történni

A szakma csúcsán levők magabiztosak. (Olvasd el a fenti gépi szöveget: okkal azok.)

Eközben Redditen, Facebookon, Twitteren naponta ömlenek a „kell-e féltenem a grafikusi / szövegírói / egyéb kreatív karrierem a robotoktól” kérdések.

Nincs szakmai konszenzus.

3. A négy fal között mindenki nyomkodja

A ChatGPT-t.

(Mert mi másra gondoltál?)

Részben szakmai kíváncsiságból, részben kötelességtudatból (tudnunk kell, mi van a piacon), részben meg azért, mert lehet, hogy ad 1-2 ötletet, rövidíti a kutatást, bedob egy jó tárgymezőt – tehát valamely részfeladatot kiszervezhetem „neki”.

4. Sok vállalkozó fog éveket veszíteni azért, mert megint reményrészvényeket vásárol.

A dörzsölt üzletember tudja: nézd meg, mit csinál a tömeg – és ha értelme van, csináld az ellenkezőjét.

A marketinget, az internetre alapozó iparágakat és tágabban a technológiai szektorokat a szélsebes innováció hajtja előre. Ez rendben van.

Az már kevésbé, hogy túl sok ember a stratégiai hiányosságokat megpróbálja az aktuális slágerrel orvosolni. Chatbot, Instagram, TikTok, content marketing, reszponzív webdizájn, mindenkinek mobilapp, web 3.0., kiterjesztett valóság … már nem is emlékszem az összes aranylázra.

Most épp az AI – egészen addig, amíg az újdonság varázsa megkopik, sokan pedig ott maradnak egy rossz üzleti modellel és 1 év fölösleges reménykedéssel.

Érts jól: a felsoroltak mindegyike kiváló eszköz v. csatorna a hozzáértő kezekben. Alap, hogy használjuk. De a piacképtelen terméket, laposan szövegezett és eladást nem hozó landingedet nem menti meg egyik sem.

5. „Itt egy kurzus”

Még egyszer: a jövőt nem látjuk, de hol jobb, hol rosszabb elképzeléseink azért vannak.

Viszont én nem azon ember jövőképét fogadnám el, aki rögtön egy „ChatGPT kurzust” összerakott neked, esetleg pénzért ad pár száz promptot.

Ne legyünk lusták 1-2 napig próbálgatni egy szoftvert és megszerezni kb. ugyanazt a tudást, amit a múlt héten létrehozott kurzus átadna.

6. A legfontosabb kérdés

Rendben, hogy létrehozol egy szöveget, egy grafikát, egy videót az algoritmussal.

A vevődet érdekelni fogja?

Tudod, akinek honlapot csinálunk, terméket fejlesztünk, kommunikációt rakunk össze. Valahogy a diskurzusból rendre kimarad.

  • Hogyan lesz „emberi”, érzelemteli, megközelíthető az a kommunikáció, amit egy szoftver csinál egy gigantikus adatbázisból?
  • Hol van a telítődési pont, amikor már minden a másolat másolatának a másolata? Nézd meg, mit művelt a Google találataival a SEO-szakma (és a Google): egyre nehezebben találsz olyan cikket, amit örömmel olvasnál, mert bármennyire izgalmas vagy újszerű.
  • De hát nem a szöveg számít. Az ország legjobb copywritereitől hozom a gondolatot: a szövegírás nem a szavakról szól, hanem arról a képről, ami az olvasó fejében a szavak olvasása miatt megjelenik. Azt látom, hogy a nyelvi modellek egyre profibban raknak egymás után szavakat, de egyelőre nem látom, hogyan lehetne algoritmizálni a megértést és az empátiát.

Olvasásra ajánlom ezt a közérthető (angol) blogbejegyzést.

Ui.: A landingedet olyan szövegírókkal és grafikusokkal készítjük, akik magabiztosan verik meg a jelenlegi szoftvereket.

Jó kezekben leszel.

Csak arra figyelj, hogy minél hamarabb megbeszéljük a projekted, mert ahogy az algoritmusok erősödnek, szerintem a jó szakemberek várólistái egyre hosszabbak és hosszabbak lesznek.

Vedd fel velem a kapcsolatot és kezdjünk el beszélgetni arról, hogyan teszünk téged gazdaggá. (Szerintem ez jó téma.)

Ez lesz az egyik kedvenc hírleveled

Az anyagokat beviheted a csapatodhoz lelkes felkiáltással, hogy „ezt csináljuk meg”. Az eredmény: több bevétel, több profit, több szabadidő.

"*" a kötelező mezőket jelöli

Ez a mező az érvényesítéshez van és üresen kell hagyni.
cross