Melyik konverziós cél hozza a legtöbb pénzt?
Felfedjem végre?
KIADJAM A TITKOT™?
Na ácsi.
A bejegyzést görgető hüvelykujjad izgalomremegését szelídítsd, mert a válasz összetettebb. Átnézem veled a konverziós célokat, de elébb piaci körkép:
Van egy érési folyamata a cégvezetőknek, amit önkényesen, de megfigyelésekre alapozva 3 részre osztok:
Coca-Cola plakátokat hozol a ’70-es évekből, Kotlert olvasol, 4P-re hivatkozol. (Ezek egyikével sincs gond.)
Konferenciákon neked „minden vicc új”.
Pareto-elv? Oh baby.
„Nem elég jónak lenni, jónak is kell látszani”? Folytasd!
Némi rutin és sok előadás után megérkezel a…
A „csinálunk egy országos plakátkampányt és dőzsölés van” ábrándfelhőinek elkergetése után szívedben a cinizmus magja hajt csírát: semmit nem csinálok, amin nincs ROI.
„Mennyi a ROI ezen az Instagram-bejegyzésen?”
(Röhögsz, de ezt a mondatot egyszer a saját fülemmel hallottam.)
A másik oldalra kilengő ingával 2 baj van:
Mélyebb megértéssel megérkezünk az…
A marketingem hatékonyságát mérem, de hagyok magamnak mozgásteret az újításra.
Levetkőzöm a görcsösséget, de szétfolyni sem hagyom a cégem. Nem „ötletszerűen” és „megérzésből” csinálom a bizniszt, hanem folyamatokban gondolkodom és rendszereket építek.
No és már nem alélok el attól, hogy egy konferencián azt susogják nekem, hogy „Pareto-elv”, mert nem elsőbálozó vagyok.
Haha, nagyon vicces.
Tehát az oldalad célja legyen a konverzió, a konverzió pedig az eladás szinonimája?
Nos, nem.
Például a párkapcsolatban: nem azzal kezdjük az ismerkedést, hogy 30 éves házasok vagyunk 3 felnőtt gyerekkel, hanem viszünk / kapunk virágot, randizunk és étteremben zavartan nevetgélünk, ami elvezetHET minket a 30 éves házassági évfordulóig.
Hogy néznek ki ezek a lépések a honlapodnál?
Mikro- és makrokonverziókat különböztetünk meg, mert ezek… különbözők! (Igen, tudom, ismét haha.)
Makrokonverzió minden „nagy cél”. Ezeket relatíve könnyen méred: hány eladást hozott ez a [kampányelem], hány feliratkozó jött, hányan regisztráltak a rendezvényre. Sokszor Google Analyticset sem kell megnyitnod hozzá.
De mi van, ha ennél „jobb felbontásban” szeretnéd látni, hogy mi történik az oldaladon? Erre való a:
Mikrokonverzió, ami részleteiben mutatja a célteljesülést. Pl. görgetési mélység. Hányan kattintottak erre vagy arra a gombra. Lepattanási arány.
Az alábbi listán látod, hogy általában milyen konverziókat figyelünk, de kérlek, olvasás közben tartsd észben, hogy elméletileg bármi lehet konverzió – ahogy bármi lehet pl. kampányeszköz is.
Ha te úgy gondolod, hogy egy enyhén szottyadt krumplit kiraksz az üzleted elé azzal a céllal, hogy ha valami, akkor ez majd becsalogatja a vevőket, akkor technikailag marketingeszközt csináltál a krumpliból (az más kérdés, hogy ez mennyire hatékony).
A konverziós célod kijelölésével azt mondod: „a célom teljesülését ez a szám mutatja.” (És sokfajta célod lehet.)
Látod már kirajzolódni magad előtt a hőtérképet, amiből kiderül, hogy egy gombnak látszó felületre sokan kattintani próbáltak, ezért javítasz (vagy gombbá teszed, vagy leveszed azt a részt).
Mikrokonverziókkal tehát optimalizálsz.
A célod (több feliratkozó) kirajzol egy konverziós célt (feliratkozás), amelyből kipottyan egy oldaltípus (feliratkozási oldal, „opt-in page”), amelynek eredménye mosoly (több feliratkozód lesz, a stratégiai mozgástered bővül).
Szerintem azért érdemes így gondolkodnod, mert köröket tudsz verni azon konkurensedre, akik úgy csinálnak honlapot, hogy „legyen valami, az se baj, ha szép”.
Tudom, mi jár a fejedben most:
Rudi, figyelj, zseni ötletem van, mi lenne, ha valami olyat találnák ki, amivel…
Idáig hallom, ahogy a fogaskerekek pörögnek az agyadban, le se tagadd.
Úgyhogy kattints ide, írd be magad a naptáramba és beszéljük át, milyen oldallal tehetünk téged gazdagabbá.
"*" a kötelező mezőket jelöli