miért nem vagy még gazdag?

2022. november 18.

Letöltve 27 csali, checklist, tudásanyag, „tanítás” meg miféle.

Mindben ott a Nagy Ígéret:

  • fejleszd a marketinged
  • csináld jobban a stratégiát
  • tippek, trükkök, praktikák, hogy anyagi jólét felé hajózd életed vitorlását

Szóval gazdag vagy már?

Ne-he-em?

Most akkor benned van a hiba vagy az anyagokban?

A válaszom meg fog lepni:

– mert ilyenkor szokás azt mondani, hogy nEm A tE hIbÁd –

Valószínűleg a hiba közös.

És hadd adjak neked egy új működési modellt, hogy a hírlevél elolvasása után hatékonyabban tudj dolgozni, mint 5-10 perccel korábban.

Még Zuckerberg is a saját pólóján röhög

A csúcsteljesítők egyik titkát a sarki boltos is ismeri.

Nem csoda: üzleti könyvekben már régóta említik, e hírlevélben olvasod, beszélünk róla, a „bizniszközbeszéd” része.

De hiába ismert. Mindenki ismeri, de talán 0,1% használja.

A „titok”: folyamatleírás és checklistek.

Igen, tudom, ezt hallottad már, de újra: mindenki ismeri, 0,1% használja.

2 fontos hasznuk van:

  1. Csökkentik a hibalehetőségeidet. Ez nemcsak egy gyártósor vagy a kisbolt polcának feltöltésekor fontos, hanem akkor is, amikor (például) kiraksz egy Facebook-bejegyzést: legyen jól felépítve, legyen letisztult az üzenet, tagold jól és legyen benne mindaz, ami a sikeresélyedet növeli. (A profi működés egyik jellemzője, hogy következetes vagy abban, amit csinálsz.)
  2. Energiát takarít meg. Hétköznapi példa: ha minden nap újra meg kéne tanulnod a fogmosást, valószínűleg ki se jutnál reggelente a fürdőből. De ma reggel is tapasztaltad, hogy képes vagy odafigyelés nélkül fogat mosni, miközben azon gondolkozol, hogy ma vajon milyen király hírlevelet olvashatsz tőlem (ez járt a fejedben, le se tagadd). A rutin miatt több energiád marad tehát bármi másra. Minél több dolgot rutinosítasz (pl. egy checklisttel), annál több időd, erőd és kedved marad a nagy hozzáadott értékű feladatokon gondolkodni.

Tehát amíg a konkurensed újra és újra megtanulja, hogyan épüljön föl egy főoldal, addig te arra szánod a hetet, hogy egy új értékesítési folyamatot megtervezz, amit aztán megcsinálok neked.

Az üzleti legendárium részévé vált, hogy Zuckerberg állítólag azért veszi föl mindig ugyanazt a pólót, mert állítólag ezzel is egy döntést spórol meg. Ezt röhögve cáfolta: ilyen tudatosság nincs benne, ő egyszerűen kényelmes az öltözködésben.

A „titok” nem egy pólónyi döntés.

Ja van egy harmadik előny:

Átverhetetlenebbé válsz a kivitelezőidnél

Eszedbe ne jusson „én már sok [szolgáltatót] elfogyasztottam ám!” vérügyfélként megjelenni valakinél, mert ezzel garantálod azt, hogy a komoly, eredményeket hozó szolgáltató ne vállaljon el téged.

Viszont mindkettőtök érdeke, hogy a munka jó legyen.

Ne mikromenedzseld a folyamatot (mert pont azért adod ki, mert a szakember jobb munkát végez és időt akarsz nyerni), de ismerd fel a minőségi munkát.

Az alábbi ellenőrzőlistával ebben segítek neked: ha visszakapsz egy főoldalt mondjuk tőlem, nézd át, hogy mindezt tartalmazza-e.

(Tipp: mentsd a telefonodra vagy nyomtasd ki.)

A minőségi főoldalak tartalma (checklist)

  1. Az oldal célját 1 rövid (RÖVID, NEM TÖBBSZÖRÖSEN ÖSSZETETT!) mondatban meg tudom fogalmazni (és a mondatom nem olyféle általánosság, hogy „növelni a brandértéket”, hanem konverzióra kifuttatott konkrétum, hogy „feliratkozókat szeretnénk gyűjteni azokból, akik legalább 3x találkoztak már velünk”).
  2. Az oldalnak lehetőleg csak 1 célja van (amit az 1.-es pont szerint megfogalmaztam).
  3. A főcím eléri, hogy az oldalon maradjon az olvasó (tehát NEM célja „pozicionálni” vagy eladni – kőkemény munka azt is elérni, hogy valaki pár másodpercnél tovább maradjon a landingen).
  4. Egyértelmű hajtás felett, mit várunk a látogatótól, a call-to-action (szinte mindig egy gomb) jól látható – ezt az egyértelműséget több látogatóval teszteltem.
  5. Csak olyan vizuális elemek vannak az oldalon, amelyek az oldal céljához hozzásegítenek (tehát semmit nem azért raktunk be, mert „itt volt hely”). Minden megmutat valami fontosat, megértést segít vagy kivált egy kulcsfontosságú érzelmet.
  6. A szövegezés az olvasó szemszögéből mutatja meg a témát. Vevőről szól, nem a cégről.
  7. Az oldal felépítése segíti az átfutást, „szkennelést” (főcímek, alcímek, néhol kiemelés, egy-egy kép: ha átgörgetem, meg tudom mondani, hogy nagyjából miről van szó).
  8. Van 1 fő üzenetem, amit többször ismétlek más szavakkal.
  9. Előnyökkel érvelek a konverzió mellett, melyeket tulajdonságokkal támasztok alá. (A falon lógó képet adom el, nem a lyukat vagy a fúrót.)
  10. Az állításaimat alátámasztom valamivel (számok, használt anyagok, technológia, ügyfélvisszajelzés, médiaszereplés stb.). Nagyot mondani bárki tud, a profik mindent indokolnak.
  11. Hunyorítva, álmosan is jól látható, hogy hova kattintson a látogató, milyen űrlapot töltsön ki, merre menjen tovább – az oldal felhasználóbarát.
  12. Az „ajánlat” rész (az egész oldal célja) erősen szövegezett, vizuálisan kiemelkedik (vagy legalább eltéveszthetetlen), vonzó, izgalmas és konkrét. („Vegye fel velünk a kapcsolatot” mondatnál jobb, ha már rögtön időpontot foglaltasz a bemutatótermedbe – ez csak egy példa a sok lehetőséged közül.).
  13. A navigáció a „megszokott” helyen van (ez most felül, mobilon hamburgermenü, tehát ahol a látogatóm keresné – nem a navigálásban éljük ki a kreativitásunkat, mert ha túl sokat változtatunk, az emberek eltévednek az oldalon)
  14. Az arculati elemeim (logó és tsai) nem veszik el a helyet a „konverziós elemeim” elől (betöltéskor a hajtás fölötti rész felét nem foglalhatja el a logó, mert így értékes „ingatlanterületet” veszít a meggyőző kommunikációnk. Nem a logó ad el.)

„Mit csináljak ezzel a listával?”

Menj a mostani főoldaladra és számold végig, hányat teljesít.

Ha épp nem kampányidőszakban fogsz el engem (Black Friday, karácsony – apropó, ezekhez megvan már a kampányoldalad vagy megcsináljuk?), akkor átfutom neked én is szívesen.

Lépés?

Kérj tőlem egy auditot. (Nem az autót, hanem a honlapod átnézését.)

Ha a checklist 14 pontjától el akarsz térni, akkor ott legyen:

  • Erős szakmai indoklás, tehát nem „így csináljuk, mert miért ne”, hanem „kikísérleteztünk x, y, és z módszert és eddig ígéretes a, b és c okokból, ezért vezetjük be nálad is” (nem kell, hogy kísérlet legyen az indok, de valami indok legyen).
  • Ha van akkora piacod, akkor teszteld. A 80 db egyedi látogatóból levont „következtetéseket” eddig se, ezután se vedd komolyan, mert kell a nagy minta, az is reprezentatívan és ha nem értesz a tesztelés módszertanaihoz és kicsit a statisztikához, valószínűleg nem egy plugin fogja megtanítani neked – de nem boszorkányság és tudok benne segíteni, csak tényleg vegyük komolyan.

A következő hírlevélből azt tudod meg, hogyan tudod az ajánlatod erősebben prezentálni (hogy a lezárási arányod növekedjen).

Maradsz velem, igaz?

Ez lesz az egyik kedvenc hírleveled

Az anyagokat beviheted a csapatodhoz lelkes felkiáltással, hogy „ezt csináljuk meg”. Az eredmény: több bevétel, több profit, több szabadidő.

"*" a kötelező mezőket jelöli

Ez a mező az érvényesítéshez van és üresen kell hagyni.
cross