MŰHELYTITKOK: a 4 fizetési szolgáltató közül ezt ajánlom

2022. december 23.

Egyszer mind elkövetjük azt a hibát, hogy egy szakmainak gondolt Facebook-csoportban fölteszünk egy szakmai kérdést.

Pl.: milyen bankkártyás fizetési szolgáltatót válasszak?

Oh, csacsi öreg medvém.

Én is belefulladtam az „írtam privit” üzenetekbe, miközben azt magyarázták nekem, miért vagyok hülye, amiért ilyet kérdezek.

Na de melyiket ajánlom és miért?

(Az alábbiakban leírt tapasztalataimat úgy olvasd, hogy egyik szolgáltatótól sem kapok jutalékot vagy másfajta támogatást.)

Barik vagyunk a Barionnal

+ olcsó. Az oldalukon találhatsz csúszkát, ahol a havi forgalmaddal becsülnek neked egy várható díjszabást. Havi 10 milliónál megy le 1%-ra, egyébként 1,5%-1,25% (+ bekötés meg mindenféle más díjak)

+ akármilyen magyar mar(keting)tech(nologies) szoftvert használsz, szinte biztos kompatibilis vele

+ magyar. Szerintem egy mai vállalkozó és marketinges értsen angolul, de ettől lehet preferenciád, hogy a szolgáltató itthoni legyen. Előny lenne, hogy az ügyfélszolgálatuk is magyar, de nehéz őket elérni, tehát:

- Rossz support

- Ismétlődő terheléshez (pl. előfizetés) fizetős plugin kell, ami nettó 40 000 Ft

- 2-4 hét velük leszerződni (ez ma lassú)

Szimpla a SimplePay

+ online a szerződéskötés (de 1-2 hét, mire átfut)

+ gyorsan reagálnak, relatíve ügyfélbarát (ez egy benyomás a tapasztalataim alapján, nem tudom objektíven lemérni)

+ szólnak, ha épp lassul a rendszer vagy fejlesztenek valamit…

- …de egy héten 2-3 alkalommal szólnak

- itt is fizetős plugin kell az előfizetéshez, ami nettó 40 000 Ft

- van némi csatlakozási díj (ez most egyszeri 49 000 Ft)

- elég drága (rendezvényt szervező ismerősöm havi milliós forgalom környékén 2,8%-os díjat fizet – lehet, hogy nagyobb forgalomnál ez lemegy, a díjszabásukat jól rejtegetik, én pl. meg se találtam)

A jó öreg fizetési cimbora, a PayPal

+ kereskedelmi célra olcsóbb, mint ahogy a híre tartja. A PayPal a „méregdrága” szolgáltatóként él a fejekben, ez magánszemélyes pénzmozgásoknál külföldi kártyával súlyosbítva így lehet, kereskedelmi tranzakcióknál a regisztrált felhasználóknak 1,9% + 90 Ft, ami kb. középár

- ma már nincs jó híre (online marketinges fórumokon nyugtalanítóan sok sztorit olvasol arról, hogy kinek hogyan fagyasztották be a fiókját: innen távolról nem tudjuk ellenőrizni, hogy ez mikor jogos és mikor nem, ettől még nyugtalanító)

- nincs regisztráció nélküli fizetés Magyarországon, így ha a vevőidnek nincs már a kampányodat megelőzően fiókjuk, akkor ez marketingben nem bevállalható plusz lépéseket jelent (ha a vásárlási folyamatodba berakod azt, hogy a bankkártyás fizetéshez nekik regisztrálniuk kelljen egy PayPal-fiókot, akkor várhatóan a kártyások 90%-a eláll a vételtől)

És a nyertes: Stripe

+ ingyen kötsz szerződést online (15 perc és utána már fogadhatsz pénzt)

+ a plugin ingyenes és WP alá gyerekjáték berakni, kompatibilis kb. bármivel, amit használni akarsz

+ online support 24/7/365 elérhető, de általában nincs okod őket keresni (szinte sosincs rendszerleállás)

+ valószínűleg náluk fogadsz a legolcsóbban pénzt. EU-n belül 1,4% + 85 Ft – ezt Barionnal akkor vered meg, ha havi 1 millió forint fölött jön bankkártyás pénzed (1,5%-ról ott megy 1,25%-ra), de nehéz összehasonlítani a mindenféle díjak miatt (ha nem utalod ki magadnak, akkor a Barionnál van pl. 0,5% „felelős őrzési” havidíj, ami üzleti pénzszámláknál elő szokott fordulni)

Ezt szoktam ajánlani, mert jól jársz vele.

A drágább, de megbízhatóbb bankkártyás szolgáltatás jobb

A Stripe jelenleg azért nyeri meg a szívem (és a tiéd is), mert mindig megbízhatóan fut.

Tudom, hogy a megbízhatóság szó a banki brosúrák halványkék unalomvilágát idézi – de ettől még fontos.

Képzeld magad abba a helyzetbe, hogy az éves bevételed 40%-át az év végi hajrákampányokban keresed meg (Black Friday talán, karácsonyi kampány valószínűleg). Mivel tudod, hogy a kampányidőszak legeleje (első nap) és legvége (utolsó nap) a legerősebb, ezért szakmailag védhető döntés az, hogy 3 kampánynapot tartasz, amit 1 hét felvezetés előz meg (írsz a listádnak, hogy mikor startol a kampány, klasszikus prelaunch).

(A Black Friday elvileg 1 napos lenne, most a „Black Friday hónap” és hasonló szégyentelenkedésekre e helyütt ne térjünk ki.)

Mi történik akkor, ha ebből a 3 napból 1 napra épp lehal a fizetési szolgáltató épp akkor, amikor a legerősebb kampányleveled kimegy? Lábon kihordott szívinfarktus és irtózatos bevételkiesés, amit nehezen pótolsz: a naptárban lapozunk (lehet, hogy dátumig rendelt termékeket tudsz karácsony előtt kiküldeni), az újból kiküldött levél („bocs, nem volt jó 1,5 óráig a bankkártyás fizetés) talán már nem éri el a lepattanó vásárlókat.

Ez már egy „keveset vagy sokat bukok” helyzet. A legjobb, ha ki se alakul – ezért fontos, hogy ha néhány százalék eltérés van 2 szolgáltató díjszabásában, akkor mindig a megbízhatóbbat válaszd.

Ui.: A bekötésben segítek, nyugi, ez nekünk rutinfeladat már. Ezen állítás mögött a portfóliónk a fedezet.

Ez lesz az egyik kedvenc hírleveled

Az anyagokat beviheted a csapatodhoz lelkes felkiáltással, hogy „ezt csináljuk meg”. Az eredmény: több bevétel, több profit, több szabadidő.

"*" a kötelező mezőket jelöli

Ez a mező az érvényesítéshez van és üresen kell hagyni.
cross