Használj exit pop-upot

2020. január 15.

Az exit pop-up az a felugró ablak, ami akkor jelenik meg, amikor épp elmenni készülsz az adott oldalról. Egy beágyazott kód monitorozza a kurzorod mozgását és amint kihúzod azt a böngésző ablakából (akár csak a menüsávra) megjeleníti a pop-upot.

Ma megmutatom neked, hogy:

  • miért kell és mire jó az exit pop-up,
  • milyen eszközökkel tudod megvalósítani,
  • mire használd.

Miért “must have” cucc az exit intent pop-up?

Röviden azért, mert az átlag weboldal látogatód figyelmetlen, csapong és hiába lehetne potenciális jelölt, nagy eséllyel elveszíted. Nézd csak meg a bounce rate-ed (visszafordulási arány) Analyticsben! A legtöbb esetben bőven 50% felett van.

Igen, még a miénk is ilyen volt, nézd csak! A látogatóink több, mint fele csak “jön és megy”.

Exit pop-up - hogyan és miért használd a weboldaladon

Egy olyan exit pop-uppal, ami nem zavaró és még értéket is ad, csodákat művelhetsz. A saját weboldalunkon ennyit javított:

Exit pop-up - hogyan és miért használd a weboldaladon

Ráadásul két legyet üthetsz egy csapásra. Megfogod azokat a látogatókat, akik amúgy elmennének, bővül a listád és a Google pozíciód is javul, ha csökken a visszafordulási arány.

(Oké, ez három, nem tudok számolni.)

Hogyan tudod a legkönnyebben te is beépíteni a weboldaladba?

Hazai piacon az egyik legismertebb ilyen megoldás az OptiMonk. Már havi 8.000 Ft + ÁFA áron elő tudsz fizetni és kapsz egy nagyon jól használható, magyar nyelvű kezelőfelületet.

Viszonylag könnyű beállítani és ha elakadnál, akkor az ügyfélszolgálat segít.

De tudok ennél jobbat. Figyelj, mert most kb. évi 65.000 Ft-ot spórolok neked. (Egyébként ha végeztél ezzel a bejegyzéssel, akkor érdemes körülnézned az eszköztáramban: van ott még pár cucc, amivel spórolhatsz.)

Ha WordPress oldalad van, akkor vedd meg az Elementort. Ne ijesszen meg, hogy ez egy page builder, most nem ez az érdekes, hanem az, hogy szuper pop-upokat tudsz vele készíteni.

És bár az ügyfélszolgálat angol nyelven működik, de itt is kaphatsz személyre szabott támogatást magyar nyelven!

A legnagyobb hazai Elementor guru, Buxbaum Barna készített már útmutató videót az Elementor pop-up funkciójának beállításáról, és van egy szuper támogató közössége a Facebook-on, a WP Barkács csoport (én is tag vagyok).

Szóval ha a legjobb megoldást keresed pop-upok készítésére az oldaladon, akkor vedd meg az Elementort, nézd meg Barna videóját és lépj be a csoportjába!

(És ne aggódj, az Elementor bármilyen sablonnal működik, nem fog bekavarni semmibe, biztonsággal telepítheted.)

Mit ajánlj a felugró ablakban?

Attól függően, hogy a weboldalad mely részén alkalmazod, többféle lehetőséged van.

Ahol érdemes használni:

1. Általánosan, az egész weboldalon

Itt a legjobb ha a lead magnet-ed promózod vele. Annak, aki el akar menni az oldalról ajánld fel, hogy töltsön le egy ingyenes anyagot, nézzen meg egy videót, töltsön ki egy tesztet, stb. Bármilyen lead magnet, amit egyébként mondjuk hirdetnél, azt itt ingyen tudod terjeszteni.

2. A szolgáltatásaid értékesítési oldalain

Leginkább én is itt alkalmazom. Mivel viszonylag magas értékű terméket szeretnék eladni, ezért sokszor hiányzik a döntéshez a személyes megerősítés. Ehhez pedig legtöbbször elég, ha telefonon egyeztetünk a jelölttel, hallja a hangomat és egy élő személytől tud kérdezni.

Ezért az exit pop-upban feldobom a lehetőséget, hogy foglaljon időpontot egy gyors, 15 perces telefonos konzultációra velem.

Stabilan hozza ez az ajánlat az 5%-os konverziót, tehát ha 100-an látják az oldalt, abból 5 ilyen hívás lesz. Szerinted ötből hány esetben tudok sikeresen zárni egy konzultáció után? Ha háromnál kisebb számra gondolsz most, akkor még nem ismersz. 😉

3. Webshopoknál a kosár és pénztár oldalon

A kosárelhagyás csökkentése egy örökös munka webshop tulajoknál és a marketingeseiknél. Ajánlj fel ingyenes szállítást, kupont vagy valami szuper csomagajánlatot, ha épp fizetés előtt távoznék.

Ha pedig nem tudod, hogy mit ajánlhatnál, akkor előbb használd közvéleménykutatásra a pop-upot. Elhagyás esetén a pop-upba ágyazott űrlappal kérdezd meg, hogy mi az oka a távozásnak. Lehet, hogy olyan infot tudsz meg, amit utána 2 percet alatt javítasz és ezzel minimalizálod a kosárelhagyást.

Egyik ügyfelünknél pedig (szintén csak a pénztár oldalon) arra használtuk a felugró ablakot, hogy megkérdezzük, honnan érkezett. Mert ugye hiába a FB Pixel, az Analytics meg a Hotjar, ha megnézed, sokszor nem egységes, amit mutatnak. 

Így van még egy forrás, ami totál mást fog majd mutatni, mint a többi. 😀

Összegzés

Exit pop-up kell. Ha lehet, akkor teljes képernyős. Vigyázz rá, hogy ne legyen zavaró és idegesítő. Ezt úgy érheted el, ha valóban jó az ajánlat, amit mutatsz benne. Szóval ha eddig nem használtad, akkor szánj rá egy délutánt és csináld meg.

Ez lesz az egyik kedvenc hírleveled

Az anyagokat beviheted a csapatodhoz lelkes felkiáltással, hogy „ezt csináljuk meg”. Az eredmény: több bevétel, több profit, több szabadidő.

"*" a kötelező mezőket jelöli

Ez a mező az érvényesítéshez van és üresen kell hagyni.
cross